Alla inlägg under oktober 2011

Av Greta - 31 oktober 2011 21:44

Tänkte bara visa ett par bilder på norrskenet som syntes när jag var ute och skötte kaninen nyss :)... 
 
Riktigt kassa/korniga bilder. Men man ser iaf att det är grönt på himlen!
I övertalnings fas på att mamma ska invenstera i ny kamera (system) ;) Hon sa nämligen hon ska köpa en ny kamera, som jag får ta, och så ska hon ta över min gamla (hon lånar den jämt redan). Så jag går runt och har ögonen öppna. Kameratips mottages gärna!   

Av Greta - 31 oktober 2011 13:45

Dom bilder där Udela satt okejt, lite mer som jag ville typ. ;)
         
 

Av Greta - 31 oktober 2011 13:09

HALLOWEEN.
Jag får klä ut min kanin hihihihi^^ och solen skiner, perfect! typ så tänkte jag när jag vakna.
Upp och pyssla iordning, blev en häxhatt & djävulshorn och hjälpte lillsyrran med lite också.
Sen ut och ställa upp lite fint på bordet. Hämta kanin.
Och hon ville inte alls klä ut sig :(..
Hornen satt helt fail. När häxhatten åkte på la hon sig platt och såg ut som en filé.
Hon skulle bara sitta och se snygg ut och stajla med massa trix hon lärt sig själv, samt möblera om min fina uppställning av kittel & "pumpa". Snyft.

Har typ ganska många bilder & en film.. vill inte bomba med allt på en gång. Nu kommer förstörarbilderna iaf. ;)

       
Sista bilden var ju lite rolig ändå haha ;)  
  

Av Greta - 30 oktober 2011 20:15


Me like rex morrhår. Helt krulliga :)  

Lite ful sött såhär.

...

Av Greta - 30 oktober 2011 19:16

Satt i natt, typ övertrött och senildement och kollade på gamla bilder. I miss the old times... fluffen.
 

Fast en sak jag är glad för slippa iochmed jag inte har några fluffbomber längre. Ingen pälsskötsel! Kunde sitta ute kring 40 min i -20 och slita med någon päls. Utan vantar, för hade jag det på mig kände jag inga tovor. Inte så kul. 
Sagt att jag aldrig mer ska ha fluff, men man ska ju aldrig säga aldrig så får se hur det går på den biten. Så många andra raser jag är sugen på också! Fast måste säga att fluffen är nog den sötaste rasen, egentligen.


Å ja, jag är fullt normal som står ute i tshirt när det är vinter (bilden högst uppe i mitten). ;) Var jättevarmt ute och sol så jag var tvungen!^^ Haha, påtal om min konstighet. Jag började plugga fysik mitt i natten igår? Erkänn att det är sånt alla ni också gör på en lördagnatt, andra dagen på lovet till och med. ;) 

Av Greta - 29 oktober 2011 21:20

Känner mig duktig, varit ute med Udela två gånger i koppel idag. Var väldigt nära det blev en tredje gång också, men blev kvällskötsel istället då.
 

Haha, hon ser lite ihopklämd ut på nedre bilden... Å hon har visst gulare tassar än jag trodde. Men tycker ändå tassarna varit bra mycket renare sen jag bytte till hampa. Ännu en anledning till why i love it!


Imorgon eftermiddag taggar vi mer utevistelse tillsammans. På förmiddagen ska jag sova och sen ska jag på nyaste kussens dop.  


TIPS: Se filmen Hachiko! Grym film om en überfin hund och hans människa. Satt och snyfta brutalt sista halvtimmen ungefär. Haha, pappa trodde jag släpa något längs golvet fast var bara jag som snöt mig när filmen var klar. ;) Marley & Me är också en vacker hund film man får snyfta till. Jag är inget stort fan av hundar alltid, men efter sett dom där filmerna vill jag nästan ha en vovve...
 

Av Greta - 29 oktober 2011 12:33

Första dagen på höstlovet = SOL!

Äntligen. Varit pissväder hela veckan.
Glad tjej & glad kanin!
Blev en tur i koppel. Motion för oss båda :))) den där kaninen är aldrig stilla en sekund!

           

Av Greta - 28 oktober 2011 17:03

Då är man äntligen ledig då! 
Hade stora planer, tänkte ta ut Udela i koppel på dirren när jag kom hem, kanske testa hoppa? Kände mig som en speedad ekorre hela vägen hem. Ville springa av mig.
Upptäckte sen det va pissväder när jag klev av bussen. Blööö... Regnade och var helt fuktigt.
Mina  roliga planer dissades.
Udela sitter ute i sin rastgård iaf. Å där lär hon få springa runt, själv, resten av kvällen då jag ska vara barnvakt.


Imorgon ska vi leka istället, kan ju inte regna precis HELA dagen då... och jag har all tid i världen för jag har äntligen FRIHET! :)) nästan.. har en fysikbok också... 


Gammal bild på Udela :)  

Ovido - Quiz & Flashcards