Alla inlägg under december 2011

Av Greta - 31 december 2011 21:41

Hoppas alla ni får ett fint 2012 =)

Tyvärr ingen ny fin bild... inte fotat något på kaninerna nyligt.
Har en jäkla lust ta ut kaninen och stå med å fota så det blir fina fyrverkerier i bakgrunden, ni vet, jag och mina högtidsbilder. ;) Fast vet inte om kaninen skulle uppskatta det, hehe... nej dom verkar kolugna. Smällde en del medans vi var ute och skötte nyss, inte minsta lilla stressat där... lugnt. 
Fast känns ändå så jobbigt springa iväg för ett kaninfotos skull på tolvslaget. ;) 


Haha, här har vi förresten en bild på mig & en kanin, strax efter det blivit 2009... Detta var den enda kanin som reagerat på raketer, hon var kolugn alltid annars, men första nyår.. hon kuta runt i buren helt stressad när jag kika till henne. Tog med henne i famnen då istället, hon blev alltid lugn då och jag ville inte missa raketer :)...  

Av Greta - 31 december 2011 14:00


Några fina kaninbilder typ, som jag kom åt från den här datorn. Jobbigt ha 3 stycken!

Av Greta - 30 december 2011 15:34

Kommit fram till att jag ska byta fack på kaninerna.
Udela trivs inte alls där nere, hon har varit mycket jobbigare sen hon flytta ner (stressad, "rädd" och så vidare). Ska flytta upp henne och hoppas det går över.
Fast samtidigt vill jag inte "skicka ner" Casanova i mörkret...
Klurigt det där.
Funderar på om jag ska dela av överfacket, fast får så små burar då (minsta lagliga mått)... och tror inte Udela skulle gilla vara på sån liten yta heller. Hon har gått såpass stort större delen av livet så... Casanova skulle säkert funka på mindre yta ändå, så han bott tidigare så.
Får se hur jag gör.. 

Av Greta - 29 december 2011 14:00

Svårt!
Gillar Rexarna mest ändå tror jag...
Nackdelen är väl dom är lite dryga ibland och lortar ner mycket, men annars fina som guld. Underhållande, sociala och pälsenMen sen så är jag sugen på någon hermelin också, mest för dom är så fina titta på haha...  dock aldrig haft någon så kan inte säga dom är min favorit. ;)


En ras jag dock alltid kommer gilla är Lejonhuvad dvv/teddyvädur.
Nackdelen med dom är väl pälsskötseln, särskilt när man hade utekaniner... men dom är så underbart söta och fina temprament, i överlag.

     

Av Greta - 28 december 2011 17:49

Nu är äntligen min Sara här, hämtade henne på tåget vid 12 imorse. Typ det första vi gjorde var hälsa på kaninerna. Udela har hon träffat förut, i somras men Casanova är ny sedan dess. 
Klippte klorna på honom för första gången, gick över förväntan. :-) Eller ja Sara fick klippa och jag höll, jag känner mig helt lost med så stor kanin fortfarande.. haft honom en månad ändå.

Lilla Sara och stora Casanova ;) hahah jag tror jag btw blivit längre... tycker det känns som alla blivit jättekorta? Iofs så är jag typ 180 cm så inte så konstigt alla blir korta. Särskilt inte när Sara är 154 cm. Mini-människa! 
(SARA, vad fan gör en Justin Bieber låt i din spellista????)


Jag väntar på Sara ska duscha klart, sen ska vi väl sköta kaninerna snart. Så trevligt med sällskap :)... Efter det blir det filmkväll, Paranormal Activity 3 står först på listan. Sedan är jag sugen på se Insidious (stavning?) också, får se hur mycket vi orkar. Sara sov knappt på tåget, jag sov 3½ h... trötta tjejer! Fast jag är mest så idag jag är överspeedad, slutar inte prata och tycker allt är jättekul, stackars Sara som ska stå ut med mig en vecka :D... men om jag får säga det själv är jag ganska underhållande. ;-)

Av Greta - 28 december 2011 14:00

En bild säger mer än tusen ord, och en film. Det säger mer än det? ;)
Ja, behöver väl inte skriva något, säger väl det mesta och lite till på filmen.


   

Av Greta - 27 december 2011 22:45

Känns som min blogg är skittråkig, bara list-inläggen och massa bilder... tror ni vet hur mina kaniner ser ut vid det här laget och det mesta i listan är väl sådant många vet redan, bloggat på ganska länge egentligen. 
Inte så mycket skriva om, står ganska stilla här hemma, bara vardags saker.
Blir förmodligen ingen bättring på bloggandet närmsta veckan..
Sara kommer äntligen imorgon och är här tills måndag, så vi är väl mer sociala och lever loppan än sitter inne på datorn 24/7, typ. Ska försöka kasta upp Listinläggen iaf, så är det inte helt dött ;)    
Ha det nice allihopa!! 


Ni får bara en suddig bild då den vägrar ladda upp fler. 


Av Greta - 27 december 2011 14:20

 
Vaknar i solnedgången jag, det är så man måste ta med kameran ut då. :-)


Klippte klorna på henne idag, ångrar det nästan i efterhand.. Fick just veta att Sara nog kommer imorgon, och då kommer Udela vara jättesur för jag klippte klorna på henne idag. Inte bra. ;) Mamma ska få hjälpa mig med Casanovas klor sen, tror jag smidigare när man är två. Inte klippt på han heller ännu, och känns ovant hantera en sådan stor kanin då. Och kanske hade kvar en tass på Udela...? Minns inte.
Lika bra göra bort på bägge så dom är sura samma dag. ;)



Här är btw en bild på ljusskillnaden, tog förra året (ehehe webbkameror.se) bara för se. Detta var kl 15 22 december 2010. Helt mörkt uppe i Luleå, och fullt dagsljus i Malmö. :P  vaknade lkl 13 idag, å då såg det ut som på bilderna där uppe. Somnade kl 7 och då var det också mörkt. ;)


 

Ovido - Quiz & Flashcards