Alla inlägg under maj 2012

Av Greta - 30 maj 2012 21:43

Hann faktiskt fota idag, mamma var sjuk så hade ingen hjälp med bygget... 

Min beslutångest bara växer... den honan jag borde behålla blir bara finare och finare... plågsamt! Och den andra vet jag inte riktigt... gaaah, rumpnisse.

 

Den översta på mitt (mina?) i-landsproblem och dom två nedre på herr ljusgrön liten pojksöting. Namn kommer, någon gång. ;)
Många fler bilder finns på min bdb/dv, Gretaaaa. Måste vara inloggad för kunna se, men om någon som inte har dayviews (bdb) vill se kan jag kolla upp mitt gästlösen^^

Av Greta - 30 maj 2012 12:39

Såhär "långt" har vi hunnit nu! 

Vad som är kvar är då mellanväggen uppe, framsidan, dörrar och måla/silikona insidan. =)

I min mening ser det förjävligt ut, inte alls som jag tänkte från början... samtidigt som det blev bättre såhär. Typ.

Huvudsaken är ju att alla kaniner har varsin rymningssäker bur om nån vecka. 

Nu ska jag hem och fortsätta, och förmodligen fota kaninungarna om jag hinner. Även kolla igenom Casanova, sista anmälningsdagen blev flyttad till idag. Är han i skick kaaanske jag ställer honom iaf? Får se.  

Av Greta - 28 maj 2012 22:08

Klagan på att välja unge... vet ni hur svårt det är ?! Känner att jag borde välja första honan för att jag gillar henne mest, hon är otroligt fin och nyfiken. Samtidigt som jag borde välja den andra, för att komma vidare, då denna är kraftigare. Udela är tunn fram, och tycker första honan är mer åt det hållet. Däremot har den andra inte fullt lika bra päls, även om det är miniskillnader på alltihopa. Det som gör det så svårt!
Vill inte behålla bägge, för blir "tvungen" ta kull på bägge till våren, + Udela nog ska få en kull till och det kan bli uppemot 30 kaniner till så nej tack...


Klagan på att ha kaniner i allmänhet... går och pendlar mellan taggad på kanineriet och sugen på bara göra mig av med allt... Liksom det är bra nu, jag har ett fint avelspar och en kull med lovliga ungar, mitt uppe i burbygge (som jag älskar), utställningar på g och flera kaninmännisko-vänner men samtidigt, nej jag vet inte alltså. Brukar kännas såhär under vintern, men i vinter har jag gått omkring och varit taggad hela tiden på allt kul. Kanske för jag var utan kanin maj - juli 2011 och liksom höll ut lite längre i vinter då, så kommer allting nu..? x) Aja, får se vad som händer. 


Klagan på min dag... inte för det har med kaniner att göra, men vad fan, 7.10 klev jag på bussen mot Luleå (skolan) och 15.40 kom jag hem igen, av hela den tiden hade jag bara TVÅ TIMMAR lektioner, mellan 9.15 - 11.15 (rast emellan dessutom). Och då vi är klara med alla kurser har vi bara "tidsfördriv/utfyllnad" på lektionerna, så inte gjort någon nytta idag! Bara väntat på saker som inte hände. T.om ikväll, tänkte "Alltså har fan bara väntat på saker som inte blir av idag, mamma kommer inte orka bygga ikväll.." så efter väntat på henne 15.40 - 20.40 då hon äntligen kom möts jag av orden "Jag ids inte ikväll". Morr!!!!!!! 


Nästan alla mina kaniner på samma bild, en unge satt lite längre bort.... flyttat kompostgallrena för Casanova ska få lite "sällskap", han såg så forever alone ut, ensam nere i sin bur och ensam i rastgården på andra sidan bodan.


För att klämma ut något positivt kan jag iaf säga... Det blir regg. utställning på lördag! :D Ska inte ställa något, men ska nog ta med Casanovas papper så han blir stambokförd. 

Och snart är det sommarlov!!! Jag går den här veckan, och nästa måndag ska jag ev. bara in för att skriva ett kemiprov (tror inte jag klarade slutprovet) och på tisdag orkar inte jag så då blire loooov! Alla håller tummarna på mirakel (dom sker faktiskt ibland) så att jag klarade provet, å då "får" jag sommarlov redan efter fredag! :D

Av Greta - 26 maj 2012 22:37

Igår var vi till Jennie (Udelas uppfödare) och hon fick kika på ungarna så jag får veta vad som ska behållas och vad som inte ska... 3 av dom 4 lite finare ungarna står mitt val mellan, eller mest mellan två av honorna (inte fastnat för den sista honan och vill jag ha hane vet jag vilken jag ska välja). Olika grejer som väger upp vad jag gillar bättre/sämre med dessa två...  huhu, svårt! 


Ikväll påbörjades burbygget också, planen är ungefär likadant som dom burar vi har fast lite mindre. Hunnit få upp baksidan och två reglar (sågade även ut dessa fyra), sen dog batteriet på skruvdragaren och då sågade jag ut sidorna. 

Ungarna har blivit skitstora! Inte visat bilder på en vecka (eller fotat) hehe.. å där nere syns det lilla vi fått upp hittills. Ställde in bordet å sånt också.


Sorry för dålig uppdatering, har/haft massor den här veckan! Imorgon blir ingen chillar dag då heller... 

Av Greta - 24 maj 2012 16:25

.. Bara för att jag borstade Linneas teddy igår, sååå mysigt! Lite flashbacks från tiden man själv var teddyägare. Hade glömt hur trevligt det var, hur mycket päls det är och hur mycket skräp som fastnat och hamnar på en själv medans man borstar :)....


Delar med mig av en bild från maj 2010, när jag hade klippt ner min teddyhane. Såg verkligen ut som kaninen låg i påsen! Men går att skymta honom nederst till vänster i transportburen. ;)

   

Såå sugen på en fluffis igen! Eller dvärgvädur. Linneas kaniner är mys. =) Fast ska nog inte ha fler nu, åtta stycken räcker finfint!

Av Greta - 22 maj 2012 23:10

Tycker faktiskt att ungarna sett ut att vara i samma storlek ett par veckor nu iaf... men idag åkte vågen fram. 

För ganska precis en vecka sen vägde dom kring 340 gram. Nu, 480..! Eller ja 2/3 jag vägde hamna på däromkring. Sista (den hona som alltid varit störst) låg på hela 512 gram.
Inte illa, med tanke på för 5 veckor sedan låg dom på 48-56 gram om jag inte minns helt galet.
Lite kanske dom vuxit sen dom föddes då. Lite.  

  

Av Greta - 21 maj 2012 21:47

Var så vackert väder ute att jag bestämde mig för gå ner till älven och kika på "översvämningen". Sjukt mycket mer vatten än det brukar den här tiden! Casanova fick såklart följa med. 
Kändes nästan som ett sådant där avslut "sista dagen på sommarlovet", fast vi har ju inte ens fått löv på träden...

 

 Vägen tog bara slut haha, på bägge sidor. Var ca 80 m väg kanske där vi var sen översvämmat en bra bit! Ganska mysigt med en promenad iaf (sista bilden är fotad igår på ett annat ställe).

Nu är alla kaninerna nattade och jag ska börja tänka på sova snart också. Skolan imorgon och jag orkar verkligen inte. 

Av Greta - 21 maj 2012 16:58

Min sista lediga dag av fem på raken.... börjar ha ångest inför återvända till skolan, helvetesvecka med hur mycket tunga prov och inlämningar så jag inte ens har koll på allt längre... ångest.

Blir dock på ett väldans bra humör efter släppt lös det här kaoset i rastgården (plugget glöms helt bort, så inte så jättebra kanske..) man blir så glad av sitta och se på dom! :D 

       

Imorgon blir dom 5 veckor! Herrejösses.

Ovido - Quiz & Flashcards