Alla inlägg under augusti 2012

Av Greta - 25 augusti 2012 22:51

... probaly min mest lyckade glädjeskutt bild, I guess.

Jag skulle vilja ha en holländare bara, för hur coolt hade det inte varit att kunna skriva "Den flygande holländaren!" varje gång man fick en glädjeskutt bild på sin kanin, huh?

Såg en once som hade skrivit det, för typ 3 år sen, och alltid med velat kunnat göra det sen dess...

 

Blev lite fler små bilder också...


Sorry för låg uppdatering. Skolan tar tid! Knappt varit ute hos djuren under veckan... tragiskt.
Idag däremot har alla varit ute 3-5 h var. Jag har städat alla burar. Och plockat ännu mer torkligheter. 

Av Greta - 21 augusti 2012 22:17

... så pluttinuttiga dom var en gång i tiden! Så små och söta. Nu är dom varken särskilt små eller söta längre ;)

Jag tycker inte direkt att rexar är söta. Söta tycker jag dvärgkaniner är. Typ. Och endel andra raser. Rexar ska vara maffiga och kompakta - snygga. Och det är mina, mer eller mindre.


Hanarna har nu fått kulor, ena kallas härmed Piss-nisse och andra är nästan lite grinig. Ena honan "hatar mig", såfort hon hör att jag öppnar buren springer hon undan och jag får absolut inte röra henne utan att hon flyr. Den andra tjejen är jag kompis med fortfarande, tack och lov den som ska behållas också! :-)

 
Ang. förra inlägget "Gissa kaninen" så är det Udela som är till vänster på bägge bilderna och Apo som är störst i kullen till höger. Kikar man noga på översta bilden, skymtar man antydan till Udelas hakpåse. ;) just so you know!
Hanna gissade rätt på Udela och en hane, dock tvärtom. Linnea hade rätt på att Udela var till vänster!

Av Greta - 19 augusti 2012 19:58

Liten test bara med ett par bilder på två av kaninerna. Men vem är vem? ;)
Funderar på en till sådan här "tävling" framöver... med lite fler kaniner inblandade i leken. Dock jäkligt svårt veta vilken som är vilken! Så mest bara för skojs skull och så man kan se hur lika dom är och kanske upptäcka någon liten skillnad åtminstone? 

 


Av Greta - 17 augusti 2012 13:54

Började städa burarna igårkväll... Tog med mig datorn/youtube ut och det är lite halvmörkt i bodan på kvällen så hade ficklampan tänd. Riktigt trevligt att städa så!

Fortsätter mysstädningen ikväll när det blivit lite mörkare heheh... Annat småfix som ska göras i helgen också, passa på medans man har tid. På måndag börjar jag skolan igen! 


Knaskärringen Udela. Satt så toahörnet skuggades hela tiden... Testar höhäck till henne igen. Får se hur det går!

Av Greta - 13 augusti 2012 20:29

... upptäckte att det var en vecka sen jag blogga sist!

Fick en kommentar av Karin förra veckan, om det var värt följa mig på 3 ställen - bloggen, bdb och fb... och ja, jag känner likadant. Varför uppdatera på 3 ställen...


Frågan är bara vilket jag föredrar att använda... 

Blogg - Når ut till alla, offentligt och ingen behöver vara medlem. Går att skriva längre texter utan att det blir jobbigt att läsa och får plats med några bilder.

Bdb - Många bilder på ett annat sätt än i bloggen. Och går att skriva också.

Fb - Ploppar bilder då då där och kortare statusar... dock lättast ta en bild bara. 


Eller så uppdaterar jag olika på alla, haha, typ lockande erbjudande. Följ mig överallt för att få veta allt. ;) Men så intressanta är vi nog inte... 

Vart tycker ni att jag ska vara? 

  

Av Greta - 6 augusti 2012 19:56

Yay, det blir en utställning 6 oktober!

Såklart har jag skapat en nedräkning tills det är dags för den, eller ja då djurinsläppet börjar iaf. Antar att jag åker dit några timmar tidigare. Den är i Hössjö, utanför Umeå och jag har ca 32 mil dit. 
Var så sugen innan på åka ner till Värnamo samma dag, men dit har jag 132 mil, så missar mina sydländska kaninvänner som nog skulle dit... men så finns det ju trevlans folk här uppe som också är kul träffa så jag lär ha supernice ändå och sparat massa pengar och tid för resa neråt skulle ha kostat. ;)

 

Engelsk scheck, som ställdes på Alingsås-utställningen.

Har ju inte visat några bilder från Alingsås på bloggen, kanske kommer någon gång annars finns det massor på min bdb Gretaaaa och även på facebook. =)

Av Greta - 3 augusti 2012 19:55

Hoppning, det får man börja träna med sina kaniner när dom är 4 månader. Men idag prövade jag och Albert på det lite iaf. Han är närmare 16 veckor än 15, så det fick duga. 

Han förstod rätt snabbt att det var över man skulle iaf. Hade flera på raken, svänga åt sidan gjorde han varje gång innan nästa så stoppade dom med ca ½ m mellanrum och då gick det bättre. :) Lät han bara ta dom ett par gånger, sen fick det vara nog.  

"Hoppade" även Udela och Casanova igår/idag, ingen hit. Mina hinder är kanske 2-10 cm höga, haha och Udela vägra alla tre och Casanova orkade jag inte heller bråka med/strya rätt efter han stack efter ha hoppat ett hinder. 
Ja, jag ger upp lätt med hoppningen. Alltid. Tycker inte det är särskilt kul själv, förmodligen för att ingen av kaninerna har gjort det heller. ;) orkaaa...

 
Udela och Apo.

 

Apo.

 
Albert och Alka.


 
Albert.


Städat i bodan igår/idag så börjar vara fint där igen, hehe. Imorgon påbörjar jag min sista jobbperiod, 7 dagar på raken... usch. Och sen är det bara 9 dagar kvar tills skolan börjar... totalt 16 dagar kvar av lovet då. Åh nej! 


Av Greta - 1 augusti 2012 21:41

... "Hej lilla gumman"..

 

HAHAHH! Tror aldrig att jag har blivit så förvirrad och överraskad, hoppade seriöst till när jag såg Axina i sin bur... 


Jag vet att jag inte ser skillnad på kaninerna, om jag inte tittar supernoga. Känner skillnad det gör jag, helt olika pälskvalite och kroppar. Så nu vet jag att jag inte tänker efter... men hade ju för mig att det var Axina som jag hade ute för hade faktiskt varit ute med henne ett par timmar tidigare (och även tagit in för våga inte lämna henne i kompostgallret). Herregud... jag är verkligen senildement redan!

Kaninen som jag bar in visade sig vara Albert (hans bur var tom iaf) och han är den enda av ungarna som kommer fram och låter sig plockas upp frivilligt. ;)

Ovido - Quiz & Flashcards