Alla inlägg under december 2012

Av Greta - 30 december 2012 22:24

-31 förra helgen, i veckan har det pendlat mellan -9 och -25 och idag har vi nästan 1 plusgrad och spöregn! Burstädningen var given. Vem vet när det är plusgrader nästa gång?! Hade dock kupevärmaren i bodan i torsdags, så hade inte mycket att städa idag. ^^
Blev däremot en hel del kaninmys, satt på golvet och lät dom turas om att skutta runt lite. :) 

 


Udela: "Hallå, matte... jaaaaag då?! Kom upp från golvet och dom där andra, ge miiig uppmärksamhet ist!"

Av Greta - 28 december 2012 13:23

Ett tips, zooma ut lite (ctrl - samtidigt) så dom fina bilderna syns i sin helhet   
Bildern + förklaring till varför jag gillar dom, heheh...


 
1. Älskar spetsande öron! Typ en sådan bild jag skulle kunna hänga på väggen, inte något märkvärdigt med den egentligen utan rätt harmonisk. 


 

2. Även om Apan ser ut som en hare på bilden älskar jag utstrålningen!


 

3. Vinterbild på Casanova, hans skalle <3 Hela han ser ut som en snögubbe också!


 
4. Ännu en novis-snöbild... Den norrbottniska vårsolen ligger på, en snygg kanin som springer lös och är glad. Vackert. 


 

5. En jätteglad Udela! Glad över att jag lyckades fånga hennes glädje på en bra bild igen, så en favorit. :)


 

6. Vita rödögda rexar gör sig jättebra bland rosa blommor. Gillar hur kaninen tittar fram, aw så fin han var!


 
7. Blombild! Gillar ljuset, blomman och fascineras över att Axina varit så liten!


 
8. Matbild, gillar Udelas uppsyn - som att hon är lite övervakande när hon har sina små. Fast egentligen är det väl bara jobbigt att sitta framåtlutad och äta hela tiden. :P


 

9. Höst/regn-stämningen som är på bilden!!! Verkligen så man får känslan "Åh.. kan det inte sluta regna snart?"


Några av många fina/favoritbilder på kaninerna... hehe.

Av Greta - 23 december 2012 11:22

Önskar alla bloggläsare en fin jul, hoppas ni får en trevlig dag med god mat och dom där julklapparna ni önskat er! :)
 
Casanova får stå för julbilderna här iår ^^

Av Greta - 20 december 2012 17:15

Innan jag började med Rexar hade jag haft totalt 4 vuxna kaniner + 2 kullar (4+1 unge). Två av dom har jag ju berättat om i tidigare list-inlägg. Dom andra två var teddyvädur och en lejonhuvad dvärgvädur som hette Gordon och Citrus. Väldigt trevliga fluff. 


Bild på Gordon, som här hade min fot som kudde medans han låg och vilade. :)

Av Greta - 15 december 2012 22:39

Igårkväll när jag skulle ge sista touchen på Axinas tassar så hade hon grävt upp sin toahörna och var gulare än innan jag började tvätta flera dagar tidigare. Less. Hon stannade hemma idag!
Casanova ställdes utom tävlan (reg. bedömning) på 94.5 p iaf. Han stambokfördes även på det så. =)
Så vi håller att mina kaniner inte kan tävla utan att komma hem med priser, ingen har ju tävlat idag egentligen. ;)
Trevlig dag i övrigt, I löööve kaninutställningar... 
 
Detta är då vad jag lyckats att vinna under mitt första utställningsår! 
Udela står för 2 st 94 p rosetter, BIR rosett + ljuslyktor, Axina för bägge 94.5 p rosetterna, pokalen + en fotoram, sen Casanova och hanarna ur A-kullen för varsin 94 p rosett. :) Ser framemot ett nytt tävlingsår! 2/2 -13 kom nu...!

Av Greta - 8 december 2012 13:19

Nu börjar vi ha sisådär 5 centimeter snö på backen och idag var det bara -5 grader så blev lite hoppträning!


Axina var först ut. Hon var på lite dåligt humör, skulle tro hon brunstar... Hindrena på typ 20-25 cm rev hon/hoppade emellan "bommarna" så sänkte till typ 15 cm. Hon hoppade några varv då iaf. 
Udela fick testa efteråt på samma hinder. Tidigare har hon vägrat hoppa dom få gånger vi försökt, men nu gick det bättre! Hon hade fart och tog sig över. Ville dock svänga undan en hel del men men.
Casanova var sist ut... Han tog första hindret så fort han hamna framför det och med fart emellan och tog det andra. Sen svängde han undan innan det sista med världens fart och han drar hårt! Följde efter honom och sprang runt i trägården ett tag istället. ;) Sen tog vi alla tre hinder också, då gick det bättre ^^


Blev dessvärre inga bilder och nu är det för mörkt för att fota några så här är en bild sen i måndags.

 

Av Greta - 4 december 2012 19:37

Hyndla är den av dom kaniner jag haft som betytt mest. 
Vi hittade på massor tillsammans, drog på utflykter, skuttade löst eller bara låg och chillade brevid varandra i hagen. 
Hon lyckades alltid få en att le och var jag ledsen satt hon still i famnen medans man lipa. 
Det var när jag hade henne som jag upptäckte vilken fin liten vän man kunde ha i sin kanin. =) Och hur jävla ont det gjorde när man förlorade den... Vi fick nästan två år tillsammans, sen var det tack och ajöss för min lilla pälsmössa hade det riktigt illa ställt i munnen.  

 

Av Greta - 2 december 2012 14:53

Finally... lite snö på backen igen!
Kändes jätteskumt att under veckan fått höra det kommit 40 cm snö i Dalarna, 10-15 cm kring Göteborg och t.o.m att det iaf snöade långt nere i Skåne, men absolut ingenting här uppe i Luleå..!!!
Udela hamnade i rastgården och Axina fick komma ut i koppel. Ska snart ut och se till att Casanova kommer ut lite också. Imorgon har jag komp. ledigt för var i skolan igår så då blir det städa ute och rasta kaninerna hela dagen.

 


Ovido - Quiz & Flashcards