Alla inlägg under februari 2013

Av Greta - 26 februari 2013 12:21

Helt. Sjukt. Galet. Varmt!

För att vara Norrbotten, Luleå i februari.
Och såååå skönt   


Skottat ner snö från taket på rastgården, släppt ut Casanova och gått i koppel med Udela. Nu blir det burstädning och sen ska jag sitta ute med Axina en stund ^^ Ajöss, det är alldeles för fint väder för att sitta vid datorn idag!

 

Av Greta - 24 februari 2013 17:03

Alltså bara jag som tycker det är grymt kul när man ska köpa hö?!

Får klättra upp ett par tre meter längs en stege och sen är det typ 2-3 m höga hö högar (heheh försök säga det snabbt många gånger) över hela ladan. Ganska roligt att skutta runt där uppe och kasta ner balar ;)
Fattar inte hur jag lyckades att göra det förra gången i mörker, haha! Hade inte behövt göra det själv tidigare då heller och hade glömt min mobil hemma så kunde inte lysa...

Var köper ni hö till era kaniner? :)


Nöjd matte och nöjda kaniner.

Förövrigt har vi 4+ (PLUS !!!) grader ute och strålande sol. Obeskrivligt underbart väder!

 

Udela började äta av höet innan jag hann få in det i buren :)


 

En av tre balar... nu har vi mat för åtminstone 6 veckor! Bunnsen tar typ 10 kg på 2 veckor ;)


 

Snyggt med hö spår hela vägen från bilen till bodan också ^^

Mat
Av Greta - 23 februari 2013 16:07

Behövde fylla på förrådet av grenar/stockar så det blev en tur till skogen!
Udela fick följa och även min lillasyster! Hon vill hemskt gärna ha en egen kanin och då får man jobba för det också, genom att visa intresse, hantera dom rätt och pröva på allt annat än bara umgås med dom. Sen om man klarar av allt det kanske en egen kanin kan bli aktuellet, om något år. ;)

 


Av Greta - 22 februari 2013 23:13

Vad har då hänt den senaste månaden?


Casanova har fyllt år! Det firades med sallad som min mamma gav som present :) Så nu är min lille gubbe inne på sitt tredje levnadsår, han börjar bli lite smågammal men har ju minst halva livet kvar!

Det har börjat bli ljusare här i norr! Piggare kaniner och människor. Vi har haft flera trevliga dagar tillsammans, koppelpromenader, skuttat lösa och gosstunder.
Gymnasiearbetet som jag ska göra från och med nu/under trean är valt, och det blir inom kaningenetik.

SPORTLOVET har även sparkat igång, den här veckan blir det mycket utomhusaktiviteter och kaninpyssel!


Tyvärr har min kamera avlidit vidare och hårddisken med alla gamla bilder har gått sönder. Så har inga gamla bilder att bjuda på och rätt dåliga möjligheter till att ta fina nya... Blir bara mobilbilder tillsvidare!

 

Här är en "ny", fin icke mobilbild, åtminstone. Lånade min systers kamera för några veckor sen :)


I think im back now... Haft 1-16 besökare per dag under alla dagar jag har varit borta, det känns rätt kul! Samtidigt som jag tycker lite synd om den/dom som besökt och inte fått se något nytt ;)

Skapa flashcards