Alla inlägg under september 2011

Av Greta - 30 september 2011 20:15

Inget som har något i en kaninblogg göra, men känner mig tvungen.
Om det är någon som spelar detta får ni hemskt gärna adda mig på facebook, ingen av mina såkallade vänner hjälper mig när jag behöver stöd i spelet... så om någon annan där ute skulle vara aktiv eller snäll, (ni behöver ju inte spela, bara godkänna mina förfrågningar så skulle det vara guld värt! Försöker få mina "vänner" fatta det också, men icke ;)...
THE SIMS SOCIAL IN MY HEART <3 kasst spel egentligen, men oj vilket tidsfördriv, jag är beroende. :)

   
Om ni skulle behöva stöd i nått annat spel kan jag ju börja spela det med, åtminstone godkänna förfrågningar och sådan skit. ;) liksom "hjälper du mig hjälper jag dig" (A)

Av Greta - 30 september 2011 17:05

Igår anmälde jag mig till en nybörjarkurs i kaninuppfödning som ska vara i november, samma dag det är utställning. Ska bli kul gå och lära sig lite och såklart askul se på utställning, 7 veckor kvar!
  Denna dam har hamnat i en till trotsperiod, min jacka betyder tugg tugg nu. Aja, hon får hållas. :) Har fan extremt hållbar jacka måste jag säga, inte ett hål ännu. 80-tals prylar is the shit!!!

Av Greta - 29 september 2011 14:15

Gick ut igår, med tanke att ta ut Udela i koppel. Hade kameran med i högsta hugg och fota lite genom gallret, upptäckte hon blivit så söt så blev lite porträttbilder istället. Hade en trevlig stund, lillsyrran kom ut med ut och vela få Udela stå på bakbena "för det är det inte alla kaniner som kan" så hon fick roa sig med det lite. 


Avslutade det hela med lite "klickerträning", vi är fortfarande på stadiet då hon ska lära sig vad klick betyder. Och känner jag mig själv rätt kommer det dröja länge innan vi försöker oss på något mer avancerat haha! ;) Udela märkte knappt att det klicka när hon fick godis, helt inne i bananen...

                         Älskar violas min på den här bilden, hon ser riktigt koncentrerad ut!    

Hihi, tycker Udela ser så himla löjligt nöjd ut när hon fick sin banan där i slutet. :)

Av Greta - 28 september 2011 15:58

För kaninnördar som mig kan det ju vara kul tillverka egna kaniner när man känner sig lite kreativ. Tänkte visa upp några jag gjort genom åren. ;)
Denna gjorde jag i sjuan, dock har inte ögonen åkt på ännu :)... Nedre bilden är bara för att visa hur otroligt vackert jag kan operera kaniner. Orkade inte vänta på läraren så jag bara knåpa ihop det. Systers kommentar när jag kom hem med den "Vad har du gjort med kaninen?!"

 Och den här virkade jag i våras. :) den skulle dock behöva "opereras" lite nu, alla ben och grejer håller på falla samman... aja.

Me like vita kaniner, nej men mycket enklare göra.


Hittade tyvärr inte några bilder på kaniner som jag har ritat, tyvärr. Får komma i något annat inlägg någon dag. ;)

Av Greta - 27 september 2011 17:47

Händer inte så mycket i kaninväg här på veckorna...

Tyvärr. :-)
Utom att jag har en massa tyck & tänk... men inget jag vill/borde dela med mig av så skitsamma. 


Nu ska jag fika, se tv & sen råplugga inför kemiprovet som är imorgon. Huvvaligen. Sen blir det lite Udela-mys och skötsel av henne.


Ha en trevlig kväll! 

Av Greta - 25 september 2011 20:00

  Så här mysigt har vi där ute nu :)

Av Greta - 25 september 2011 15:34

Idag mår jag bättre än jag gjort senaste veckorna, hehe. Fått städat ute i bodan nu, till och med filmat där ute för visa hur det ser ut mera. Dessvärre ville varken youtube eller bloggen ladda upp klippet, går till 22% sen är det kört. Så ni får vänta lite på det :)... 


Myst lite med Udela idag och "bråkat" lite också, klippt klor och smörjt henne med salva. Inte så uppskattat men hon var inte så sur på mig efteråt som hon brukar vara efter något otrevligt. ;)


 

Nu måste jag försöka få gjort lite plugg också, eller massa. Har 2 stora uppgifer som ska vara klara redan nu egentligen, och 2 mindre. Samt massa fler mindre som är kvar i skolan... huvva. Varför har man inte kaniner som lektion i skolan?? Hela morgonen har jag läst massa på olika sidor, hittat gode intressanta saker. Men kaniner kommer jag inte få betyg på... borde pluggat kemin... Kaninfakta fastnar mycket lättare. Kemin åker in genom ett öra och ut genom andra.. funderar dock på man kanske kan få in kaniner på något vis i sitt projektarbete i trean? ;) nej nu ska jag läsa kemi eller något istället för skriva här.

Av Greta - 24 september 2011 23:36

Satt ute ett kort tag hos Udela och tittade på stjärnorna ikväll. Helt klart min favoritsyssla på vintern/hösten när man har utekanin! Mysigt som tusan. :) 
Småsur för min syn är kass bara, skulle behöva nya glasögon.
Udela blev lite för närgången tillslut, kom på jag hade fel jacka för få hål i också så då plocka jag in henne.

Imorgon ska jag försöka bjussa på lite nya fräscha bilder osv. Får se vad som händer, ligger efter med massa plugg så kommer nog få lov pria det först...  

Ovido - Quiz & Flashcards