Alla inlägg under september 2011

Av Greta - 24 september 2011 19:14

Blev köpa hampaströ idag, var slut kutterspån nämligen så inte så mycket välja på. Fanns torv också, men tyckte det såg grisigt ut. ;)
Köpte även kattströ, Majsan remiss denna gång. Det som fanns på granngården. :)
En toalåda med väggar kom jag hem med också, försökte få päronen köpa en sådan som potta åt brorsan också. Seriöst, en potta för ungar kostar nästan 400 kr och min kattlåda kosta 120 typ.
Köpte även en påse virkon och en tub helosan.

Ska bli kul se vad Udela tycker om allt när hon hamnat i buren igen. Nu är hon ute och springer. Vette tusan vad hon tyckte om toalådan, ska kolla om hon användt den sen.
   

Fan

Av Greta - 23 september 2011 17:55

Udela hade rymt idag, eller ja. Jag vet inte om jag kan kalla det rymt då det var jag som hade glömt buren öppen igårkväll... 
Hur lyckas jag?! Känner verkligen att min hjärna är med mig.
Var assur när jag upptäckte det, sur på kaninen inte ville bli fångad, sur på det såg ut som ett helevete i bodan. Mest sur på mig själv.
Sen efter fått tag i kaninen, stoppat in henne i buren blev jag mest lättad, nästan så jag börja lipa. 
Med tanke på allt hemskt som kunde ha hänt. 
Massa saker inne i bodan sen bygget, tunga grejer som kunnat ramla ner och skadat min kanin, tänk om hon skulle skadat sig av tagit sig ut ur buren eller lyckats få upp boddörren... Haft en jäkla tur. 

Misstänker dock hon haft lätt hoppa ur buren, har ett par lådor så det blir som en "trappa" eller något ut så. Tror även hon inte pissat på hela hennes vistelse på golvet, med tanke på vilken fart hon fick till toalådan när hon hamna i buren igen. Ingen aning om när hon gick ut ur buren heller, men nog ganska sent för var ingen pellets kvar i skålen.
Nej nu ska jag gå ut och ta en lite nogrannare kontroll av boda & kanin.

Av Greta - 22 september 2011 20:12

Ja, dom flesta kanske gissa sig till vad jag hade under jackan...

Stack fram något huvud tror jag.
Smugglade in kaninen. Hoppas innerligt att mamma inte läser min blogg hahaha... Passade på när jag var ensam hemma. Dessvärre åkte hon ut ganska snabbt, såg förjävligt ut inne. Vågade inte släppa henne någonstans, för min och hennes hälsa. Hade hon fått i sig något hade det varit olämpligt, hade hon släppt ur sig något hade det med varit olämpligt. 
Fick en kommentar som undrade varför jag inte tog in Udela, jag får inte ha kanin inomhus för typ 4, förmodligen 5 av dom jag bor med är allergisk mot pälsdjur/hö. Min ena bror är ganska känslig också, när han var hos min mormor i våras när jag hade en kanin där så blev han snorig och fick kliaga ögon jättefort trots han bara var i samma rum/lägenhet som kaninen. Så kört för min del tyvärr. Annars hade jag nog gärna haft innekanin. 
Tror detta var första gången hon var inne hos mig faktiskt! Om jag inte visat henne för Michis i camen? Men har för mig det var min förra kaninen. Minns inte. ;) Michis kanske minns?
Lite fick hon skutta i köket gjorde inget om hon skulle kissa/bajsa där (skulle det komma i soffan hade jag typ blivit skjuten, haha. Faktiskt kissa en av mina förra kaniner i soffan once, blev en lite gul fläck... dock har ingen fått veta det, syntes inte heller för soffan hade gula fläckar redan som skulle va där (a) ), halt klinkergolv sprang hon på. I början va det läskigt och hon skulle upp i famnen på mig, kändes tydligen tryggare där. ;) 
       
 Avmaskningen har förbättrat Udelas liggkunnighet ;)
Tror det var ganska bra träning för Udela också få uppleva en ny plats, märkte hon var betydligt lugnare och så när hon var på främmande ställe. Tydde sig till mig och jag fick snällt vända på henne haha. Kanske tar in henne imorgon när klorna ska klippas? ;)

Bus

Av Greta - 22 september 2011 15:25

Hmmm... undra varför Greta springer in med en ful jacka som rör på sig.. *diskret*

 

Av Greta - 21 september 2011 21:48

Ja, tänkte att jag kunde fråga er vad ni vill läsa om här i bloggen..

Känner att jag har lite brist på idéer och det enda som jag skriver är om Udela gjort något kul, lite bilder ibland och annars bara massa skit. ;)
Så nu får ni gärna säga till om det är något särskilt ni vill läsa om...
  Funderat på skriva lite mer om klickerträning, men bara det att jag & udela inte tränat något ännu... annars är jag typ tom i huvudet på ideér nu och händer inte så mycket kul på hösten här med kaninen utom det vanliga typ...
(inte skrivit så mycket skit här innan, men tänkte börja blogga dubbelt nu och sen flytta hit helt om några dagar typ, hehe)
Av Greta - 8 september 2011 16:37

Överväger att flytta hit från min andra blogg, www.kaninbodan.blogg.se, men ska testa lite denna först och se vilken jag gillar bäst ;)

   Min blogg handlar om kaniner, främst min egna. Just nu har jag en Rex hona i färgen vit rödögd. Planerar dock skaffa fler, typ till våren skulle jag tro. Nu i höst/vinter ska vi tävla på utställningar, det ser jag mycket framemot! 
Annars brukar vi gå på promenader, umgås i rasthagen och ha lite småmuck tillsammans. ;)

Jag som har bloggen heter Greta, är 16 år gammal. Bor i Norrbotten, i en by en bit från Luleå. Går första året på gymnasiet, Naturvetenskapslinjen. Kaniner är min enda sysselsättning utom skolan typ. Såklart sitter jag väl endel vid datorn också, ser på massa tvserier och umgås med kompisar med men det är inte lika intressant ;)... 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards