Direktlänk till inlägg 21 oktober 2011

Nästa kanin?

Av Greta - 21 oktober 2011 17:21

Skrev tidigare jag är sugen på en till kanin, och följer upp det lite här.


Jag ska skaffa en till. Vet inte direkt när bara ännu eller vad för kanin. ;) Sugen på en angora, som jag nämnt tidigare. Men även en till Rex skulle vara kul. En jättekanin skulle vara mysigt med. Eller en pluttis, dvärgkanin av något slag. Finns så mycket välja på! Väntar ju någon utställning framöver, kanske kommer i kontakt med någon trevlig ras då. 


Har massa planer/ideér på vad för kaniner jag vill ha, göra med dom osv. Men känns ändå inte som jag vågar drömma mig bort allt för mycket, rätt vad det är så får man bettfel eller pasteurella eller något annat "roligt" som stoppar käppar i hjulet för allt...


   Lite random bild på en kanin jag fick syn på i Frankrike, kände mig tvungen fota den. Kaninnörd som man är. 


Men förmodligen kommer det inte bli någon mer kanin förrän nästa år någon gång. Känner jag inte har råd just nu, har endel pengar, men vill ha dom som ööh? kommer inte på vad det heter, men ifall det skulle hända något akut är det bra om man har en slant. Åtminstone så det räcker till skicka in en död kanin på analys ;)...

 
 
sarisen

sarisen

21 oktober 2011 19:04

Jag tycker du köper en dvärghare av mej nästa år. ;))

http://kaninernas.webblogg.se

 
Tessan

Tessan

22 oktober 2011 00:07

Lika positiv och hoppfull som mig hör jag ;) Nä men seriöst, man blir skraj av att råka ut för massa skit.

Trevlig helg på dig Greta!

http://kaninfamiljen.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Greta - 2 januari 2014 17:21


Nio månader sedan sista blogginlägget skrevs... haft besökare i stort sett varje dag sen dess och tillkommit några följare på bloglovin. Bloggen ligger nere som sagt, MEN vi finns på andra ställen!   Facebook: https://www.facebook.com/gretaskanin...

Av Greta - 3 april 2013 14:57


Förra länken funkade visst inte...   http://gretaskaninsida.weebly.com/  Här är en ny då, får hoppas den funkar, annars är det rätt adress iaf så bara skriva in själva ;) Saknar faktiskt bloggandet lite. Fast inte nog mycket för att börja ig...

Av Greta - 13 mars 2013 19:04


Från och med nu blir det inga fler inlägg här. Blogglusten finns inte längre. Vi byter till en hemsida istället, det känns smidigare när allt är som det är nu. Inte lika stort behov av att uppdateras så gott som dagligen (som jag tycker en blogg...

Av Greta - 1 mars 2013 21:53


Sitter just nu på vandrarhemmet i Borlänge efter en dag på LU! Just under 1500 st kaniner anmälda. Trevlig dag, om än lite segt när man inte tävlar själv men tiden går fort när man har massor av trevligt sällskap :) Här får ni en bild på ena av hal...

Av Greta - 26 februari 2013 12:21

Helt. Sjukt. Galet. Varmt! För att vara Norrbotten, Luleå i februari. Och såååå skönt      Skottat ner snö från taket på rastgården, släppt ut Casanova och gått i koppel med Udela. Nu blir det burstädning och sen ska jag sitta ute med Axina en ...

Ovido - Quiz & Flashcards