Direktlänk till inlägg 16 november 2011

Onsdag

Av Greta - 16 november 2011 18:56

Klippt Udelas klor idag, gick inte så bra. Sprattelfia. Gav upp tillslut, en klo kvar, ni vet den som sitter högre upp framme. Fick inte alls pilla där. Ska be mamma klippa/hålla så den med blir kort.

Kaninen får sådan överskotts energi av sitta inne i buren bara, blir jobbigare hantera. (Kanske drf folk lessnar på sina kaniner som bara sitter i bur hela dagarna och sen är dom "konstigt nog" inte lydiga när dom väl kommer ut/i famnen?)
Ne, på fredag får hon komma ut en snabbis iaf. Så hon är på humör på lördag/tävlingen lär inte bli kul för henne, mig, bäraren eller domaren annars. ;)


Ska testa tvätta tassarna ikväll tror jag. Fick rensat bort allt bajs i hagen idag också, perfekt med 7+ när jag slutade tidigt. :D Igår var det -5, och skålen hade frusit... trodde helvetet börjat idag då så laddat upp med ta in ena skålen för byta varje gång så blev lite chokad när det var 10 grader varmare imorse än igårkväll. Får se hur det blir imorgon. 


Städat lite i bodan idag med, flytta över allt spån i en säck. Har skänkt bort det & det flyttar snart. skönt slippa skiten. Fyllt den stora plastlådan med massa hampan istället. Me like. Fyllde på fodret i foderlådan med och fick undan lite skräp. Varit överfullt med förpackingar där inne så kändes skönt få lite space igen. Udela var himla söt i sin bur också, kom fram till gallret och nosade, rörde sig efter det åt det håll jag rörde mig i bodan. Ny upplevelse typ, tillbringar knappt tid där med henne i buren. Hon är alltid i rastgården medans jag grejar på där inne annars.


Sovmorgon imorgon, blir perfekt för gissar på jag inte får somna ikväll heller. Bettungande fysikprov. Vill nästan spy ut mig någonstans över all skit, men invecklat & skulle bli för långt & deprimerande läsa/skriva eller höra för någon så jag håller mig. Känns säkert bättre om 40 h då provet är gjort :)... kan leva lite lyckligt i helgen hoppas jag, sen lär jag väl vilja dö när jag får tillbaka det. Men det tar jag då. ;)


Ska försöka hinna fota lite nytt imorgon typ.

 
 
linnea

linnea

16 november 2011 22:34

Sv: hehe okej! ;) Var en trevlig överraskning när jag kom hem från en dryg dag :P

http://detunderbarakaninlivet.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Greta - 2 januari 2014 17:21


Nio månader sedan sista blogginlägget skrevs... haft besökare i stort sett varje dag sen dess och tillkommit några följare på bloglovin. Bloggen ligger nere som sagt, MEN vi finns på andra ställen!   Facebook: https://www.facebook.com/gretaskanin...

Av Greta - 3 april 2013 14:57


Förra länken funkade visst inte...   http://gretaskaninsida.weebly.com/  Här är en ny då, får hoppas den funkar, annars är det rätt adress iaf så bara skriva in själva ;) Saknar faktiskt bloggandet lite. Fast inte nog mycket för att börja ig...

Av Greta - 13 mars 2013 19:04


Från och med nu blir det inga fler inlägg här. Blogglusten finns inte längre. Vi byter till en hemsida istället, det känns smidigare när allt är som det är nu. Inte lika stort behov av att uppdateras så gott som dagligen (som jag tycker en blogg...

Av Greta - 1 mars 2013 21:53


Sitter just nu på vandrarhemmet i Borlänge efter en dag på LU! Just under 1500 st kaniner anmälda. Trevlig dag, om än lite segt när man inte tävlar själv men tiden går fort när man har massor av trevligt sällskap :) Här får ni en bild på ena av hal...

Av Greta - 26 februari 2013 12:21

Helt. Sjukt. Galet. Varmt! För att vara Norrbotten, Luleå i februari. Och såååå skönt      Skottat ner snö från taket på rastgården, släppt ut Casanova och gått i koppel med Udela. Nu blir det burstädning och sen ska jag sitta ute med Axina en ...

Ovido - Quiz & Flashcards