Direktlänk till inlägg 18 november 2011

Snart snart!

Av Greta - 18 november 2011 17:18

Går omkring fortfarande på någon glädjerus, samt någon slags pirrig overklighets känsla också. Imorgon ska jag ställa min kanin! YEAH
Enda sen jag var på min första utställning, 3 år sedan, så har jag viljat kunna tävla själv. Då var jag mest avis på alla hade en kanin gå bära runt och mysa med och inte jag ;) inte så intresserad av varken raser, färger eller så. För mig var allt bara söta kaniner då.
Det är dom väl fortfarande, men nu har jag fått mer intresse för raser, färger osv poäng mer och mer :) skitkul det finns så mycket lära sig å inte "bara" ha en kanin för gosa med. Nog inte många som inser hur brett kaninområdet är?

Dock lite sugen på skaffa mig en "keliskanin", skämma bort den med godis & sånt å det inte gör något om den blir fet. ;) Lite "tråkigt" nästan Udela "måste" hålla sig i trimm tills vi fått ett A-kort. (Man vill ha bra poäng på A-kort (vuxenklassen) för kaninen ska kunnas registreras/stambokföras så man kan göra det vidare med avkommorna också, får inte finnas för många "luckor" (oregistrerade kaniner) i stammen om man vill det typ.)  Så hade varit kul ha en liten tjockis hemma också när "alla" andra kaniner ska va fina till utställning :)... 


Nej, nu ska jag börja dra mig mot stan igen. Nervös :D... ska till en plats jag bara varit på en gång, hittar knappt dit, och ska träffa folk där jag inte känner. Har ett humm om hur nån ser ut iaf (såg  ut i våras) så wish me luck =) hahahha går säkert vilse och hittar ingen... aja. Jag e på bra humör så det löser sig :D...
Jag har humörsvängningar märker jag, gått å velat dö en vecka nu men efter det där jävla provet känns allt såååå bra :D och imorgon blir det tävling! Tror jag kommer somna inatt iaf :3 sjukt trött. Känner jag övernöter smileys idag. ;) äääh. 


Tack alla som önskar oss lycka till också =)


HA EN AWESOME KVÄLL ALLIHOPA! 

måste springa till bussen nu..

 
 
linnea

linnea

18 november 2011 18:21

Haha nog är det allt roligt och ha en kelis som älskar mat och som inte behöver vara "snygg" till utsällning! :p

http://detunderbarakaninlivet.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Greta - 2 januari 2014 17:21


Nio månader sedan sista blogginlägget skrevs... haft besökare i stort sett varje dag sen dess och tillkommit några följare på bloglovin. Bloggen ligger nere som sagt, MEN vi finns på andra ställen!   Facebook: https://www.facebook.com/gretaskanin...

Av Greta - 3 april 2013 14:57


Förra länken funkade visst inte...   http://gretaskaninsida.weebly.com/  Här är en ny då, får hoppas den funkar, annars är det rätt adress iaf så bara skriva in själva ;) Saknar faktiskt bloggandet lite. Fast inte nog mycket för att börja ig...

Av Greta - 13 mars 2013 19:04


Från och med nu blir det inga fler inlägg här. Blogglusten finns inte längre. Vi byter till en hemsida istället, det känns smidigare när allt är som det är nu. Inte lika stort behov av att uppdateras så gott som dagligen (som jag tycker en blogg...

Av Greta - 1 mars 2013 21:53


Sitter just nu på vandrarhemmet i Borlänge efter en dag på LU! Just under 1500 st kaniner anmälda. Trevlig dag, om än lite segt när man inte tävlar själv men tiden går fort när man har massor av trevligt sällskap :) Här får ni en bild på ena av hal...

Av Greta - 26 februari 2013 12:21

Helt. Sjukt. Galet. Varmt! För att vara Norrbotten, Luleå i februari. Och såååå skönt      Skottat ner snö från taket på rastgården, släppt ut Casanova och gått i koppel med Udela. Nu blir det burstädning och sen ska jag sitta ute med Axina en ...

Ovido - Quiz & Flashcards