Direktlänk till inlägg 25 november 2011

"Överraskningen"

Av Greta - 25 november 2011 17:39

Känner för berätta idag...

Ligger hemma och är deppigt sjuk. Kan väl berätta något roligt då.


Som flera av er redan gissat så är det en till kanin "på väg" hit! :) Han sitter bara och väntar på jag ska fixa min bur, sen kan jag hämta honom...
Närmare presentation av kaninen kommer när det är dags. Jag känner mig jätteglad iaf, kommer "slå två flugor i en smäll" med vad för slags kaniner jag vill ha här hemma. :-) och är sjukt tacksam också! 


Fixa buren däremot känns som det aldrig kommer bli klart nu... Mamma lovade förra helgen vi skulle göra det i onsdags, då jag slutade tidigt och hon var ledig. Men i onsdags var hon för trött... och sen jobbar hon bara. Så lova hon imorse, men då hann vi inte innan hon skulle iväg. Nu har hon lovat under helgen... får se hur det blir med det då va. 
På det nedre facket går dörrarna inte igen, dom är lite snea eller något så vi måste skruva/såga så det blir bra. En sitthylla ska sågas ut och stoppas upp. Sen så kan Udela ta det facket och den nya herren får ta över hennes. Få upp sitthyllan kan jag göra själv, typ. Men jag vet inte hur jag ska göra med dörrarna. :P
Ingen akut brådska hämta honom egentligen heller (utom för mig hihi) han sitter rätt bra där han sitter. Men jag vill inte ha beslag på grannarnas transportlåda allt för länge haha :)... 


Nej nu ska jag ut och såga ut hyllan åtminstone. Sen ta tag i pluggande :( varit hemma tisdag, torsdag & idag så lite ta igen..

 

 
 
Tessan

Tessan

25 november 2011 19:44

Får man gissa? En vit rödögd rexhane?

Jag har också en överraskning, till mig och Emma... :)

http://kaninfamiljen.com

 
Sara

Sara

25 november 2011 20:12

Krya! <3 ååh, så nyfiken jag thihi ;) Berätta mer! (a)

http://kaninernas.webblogg.se

 
Karin

Karin

26 november 2011 10:11

Lycka till med fixandet! Om du funderar lite och tittar mycket kan du nog klara buren själv, håller tummarna för det! Eller för att mor din håller sitt löfte och hjälper dig nu i helgen. Vet hur jobbigt det är att vänta!!

http://www.kaninen.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Greta - 2 januari 2014 17:21


Nio månader sedan sista blogginlägget skrevs... haft besökare i stort sett varje dag sen dess och tillkommit några följare på bloglovin. Bloggen ligger nere som sagt, MEN vi finns på andra ställen!   Facebook: https://www.facebook.com/gretaskanin...

Av Greta - 3 april 2013 14:57


Förra länken funkade visst inte...   http://gretaskaninsida.weebly.com/  Här är en ny då, får hoppas den funkar, annars är det rätt adress iaf så bara skriva in själva ;) Saknar faktiskt bloggandet lite. Fast inte nog mycket för att börja ig...

Av Greta - 13 mars 2013 19:04


Från och med nu blir det inga fler inlägg här. Blogglusten finns inte längre. Vi byter till en hemsida istället, det känns smidigare när allt är som det är nu. Inte lika stort behov av att uppdateras så gott som dagligen (som jag tycker en blogg...

Av Greta - 1 mars 2013 21:53


Sitter just nu på vandrarhemmet i Borlänge efter en dag på LU! Just under 1500 st kaniner anmälda. Trevlig dag, om än lite segt när man inte tävlar själv men tiden går fort när man har massor av trevligt sällskap :) Här får ni en bild på ena av hal...

Av Greta - 26 februari 2013 12:21

Helt. Sjukt. Galet. Varmt! För att vara Norrbotten, Luleå i februari. Och såååå skönt      Skottat ner snö från taket på rastgården, släppt ut Casanova och gått i koppel med Udela. Nu blir det burstädning och sen ska jag sitta ute med Axina en ...

Ovido - Quiz & Flashcards