Direktlänk till inlägg 27 november 2011

Casanova

Av Greta - 27 november 2011 21:15

Då var han äntligen här!
Min nya kaninus är en Vit rödögd Rex hane (Tessan gissa alldeles rätt ;) ).
Snygg som tusan är han, helt enorm och maffig! Läskigt stor, jag som tyckte Udela var sååå stor... Hennes skalle e ungefär hälften så stor som Casanovas... Han ska ha dubbelt så mycket mat som henne också, räknar med han kommer bajsa dubbelt så mycket med... oh my god... 


Nu sitter bägge kaninerna i nya burar i natt (Han i Udelas gamla och Udela i den nedre) så ingen har toalådor nu. Ska ställa in dom imorgon kväll, då jag ser vart pisshörn och sådant blir. Lite som ha två nya kaniner!
Inte ens klappat nyingen ännu! Släppte han direkt från transportburen till buren så.. å just nu e han lite blyg men här stannar han så jag hinner. Såååå maffig snygg, vill ba krama om honom :3


Sneak peak.
Kass mobilbild, syns typ inget på min skärm haha! (bråkat med inställningarna på datorn plus den dör snart så lite mörkare). Kommer bättre bilder på onsdag kanske, annars på lördag.

 

Känner Casanova är långt och jobbigt säga hehe.. får komma på något smeknamn. Fast kommer aldrig gå haha, alla kaniner jag skaffat har fått heta det dom heter efter veckor av funderingar och förslag från alla håll :D


Han är ställd några gånger på 94,5 p. Fått avdrag för han varit gul (lortgris!) men nu hade han skärpt till sig med det lite så kan ställa honom igen om jag vill, med chans för 95 p kanske mer sa hon. =) ifall jag vill ha bättre poäng och regga på då.
 

Får se hur jag får sova inatt haha å mår närmsta dagarna haha. Känner mig jämt så nojig i början med ny kanin, och försiktig.. känns som minsta dåligt förstör för all framtid. ;) Jätteskönt ha en vuxen kanin iaf! Första gången jag skaffar en vuxen. Äldsta nya hittills var 10 veckor ;) Vet dock inte hur gammal han är hahha :D... borde slippa "tonårsfasoner" här iaf.. 

Udela däremot... hon lär börja tjura och brunsta nu. Hon hade precis börjat lugna sig sen tävlingen!! ;) 

 
 
sara

sara

27 november 2011 21:51

ååh fan vad roligt med två ninisar nu du! :D tycker han kan heta Noa om du inte orkar säga casanova. ;-)

http://kaninernas.webblogg.se

 
linnea

linnea

27 november 2011 22:26

Vilken snygging! :D

http://detunderbarakaninlivet.blogg.se

 
Michis

Michis

29 november 2011 07:02

åh vilken fin kille!!! :D

http://michiskaks.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Greta - 2 januari 2014 17:21


Nio månader sedan sista blogginlägget skrevs... haft besökare i stort sett varje dag sen dess och tillkommit några följare på bloglovin. Bloggen ligger nere som sagt, MEN vi finns på andra ställen!   Facebook: https://www.facebook.com/gretaskanin...

Av Greta - 3 april 2013 14:57


Förra länken funkade visst inte...   http://gretaskaninsida.weebly.com/  Här är en ny då, får hoppas den funkar, annars är det rätt adress iaf så bara skriva in själva ;) Saknar faktiskt bloggandet lite. Fast inte nog mycket för att börja ig...

Av Greta - 13 mars 2013 19:04


Från och med nu blir det inga fler inlägg här. Blogglusten finns inte längre. Vi byter till en hemsida istället, det känns smidigare när allt är som det är nu. Inte lika stort behov av att uppdateras så gott som dagligen (som jag tycker en blogg...

Av Greta - 1 mars 2013 21:53


Sitter just nu på vandrarhemmet i Borlänge efter en dag på LU! Just under 1500 st kaniner anmälda. Trevlig dag, om än lite segt när man inte tävlar själv men tiden går fort när man har massor av trevligt sällskap :) Här får ni en bild på ena av hal...

Av Greta - 26 februari 2013 12:21

Helt. Sjukt. Galet. Varmt! För att vara Norrbotten, Luleå i februari. Och såååå skönt      Skottat ner snö från taket på rastgården, släppt ut Casanova och gått i koppel med Udela. Nu blir det burstädning och sen ska jag sitta ute med Axina en ...

Ovido - Quiz & Flashcards