Direktlänk till inlägg 30 november 2011

Hjälp...? (kursval, inriktning)

Av Greta - 30 november 2011 20:43

På fredag ska jag tydligen göra mina val inför tvåan. Wtf?!

Jag känner mig helt lost uppe i skallen och vet inte alls vad jag vill? Därför jag börja natur jag & hela min klass börja natur ju (nåja, utom några som vill bli läkare och en som vill ha världsherravälde.) Vi vet inte! fast nu känns det som allt fler vet, fast ändå svårt för flera av oss.


Någon som har tips/erfarenheter/åsikter eller vad som helst. Speak out. :) 


Jag har två inriktningar inom mitt proram (Naturvetenskapvälja på
Natur eller Samhälls

Det har jag väl redan bestämt mig för, ska gå Naturinriktningen. Den är bredare och "håller fler dörrar öppna" i framtiden, vet inte vad jag vill bli som sagt så då är denna bättre gå.
Plus jag inte är så mycket för samhällesämnena, obrydd haha. :P geografi är übertråkigt med och tror det var 2 sådana kurser på den inriktningen.  


Kursplanen: http://www.lulea.se/download/18.6e0848b71330f3816af8000120/STRUKTUR+NV+Gy11+%5BKompatibilitetsl%C3%A4ge%5D.pdf

Ja, där står typ alla ämnen jag ska läsa samt mina andra val. Jag fattar inte så mycket..


Det som jag då har välja på är Fysik 3, Matte 4 /5, Webbprogrammering, Engelska 7, Miljö/energikunskap, Geografi (?), Psykologi 1, Filosofi 1, Teknik 1, Politik/hållbart samhälle 1, plus då om jag vill läsa Tyska vidare och finns typ Bild & formgivning också. Även läst Matlagning någonstans, men vet inte vart det aktuella är.. får väl se på fredag.


Gah vad less jag blir. Varför vet man bara inte vad man vill och går den vägen? Och hur många gånger kommer jag inte hinna ändra mig och ångra mig i livet innan jag vet? Bajsigt.

Det enda jag vet jag vill, det är att mina kaniner ska ha det bra. Så nu går jag ut och matar dom, skola shit the same orka tänka orka välja. För svårt.



 
 
Michis

Michis

1 december 2011 10:01

om du har matlagning välj de superkul :'D

http://michiskaks.blogg.se

 
Karin

Karin

1 december 2011 20:35

Jag tror inte det spelar så stor roll för ditt kommande liv vad du väljer av dessa ämnen faktiskt. Inget du behöver för normala högskolestudier vad jag vet, så jag skulle rekommendera att välja något du tycker är roligt! Alltid bra att ha roliga kurser i skolan också! Jag läste t.ex körkortsteori ett tag, käckt inför körkortet men knappast nödvändigt! Och kommer du på att du behöver någon kurs för att komma in på ett speciellt program kan du säkert läsa det i trean :)

http://www.kaninen.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Greta - 2 januari 2014 17:21


Nio månader sedan sista blogginlägget skrevs... haft besökare i stort sett varje dag sen dess och tillkommit några följare på bloglovin. Bloggen ligger nere som sagt, MEN vi finns på andra ställen!   Facebook: https://www.facebook.com/gretaskanin...

Av Greta - 3 april 2013 14:57


Förra länken funkade visst inte...   http://gretaskaninsida.weebly.com/  Här är en ny då, får hoppas den funkar, annars är det rätt adress iaf så bara skriva in själva ;) Saknar faktiskt bloggandet lite. Fast inte nog mycket för att börja ig...

Av Greta - 13 mars 2013 19:04


Från och med nu blir det inga fler inlägg här. Blogglusten finns inte längre. Vi byter till en hemsida istället, det känns smidigare när allt är som det är nu. Inte lika stort behov av att uppdateras så gott som dagligen (som jag tycker en blogg...

Av Greta - 1 mars 2013 21:53


Sitter just nu på vandrarhemmet i Borlänge efter en dag på LU! Just under 1500 st kaniner anmälda. Trevlig dag, om än lite segt när man inte tävlar själv men tiden går fort när man har massor av trevligt sällskap :) Här får ni en bild på ena av hal...

Av Greta - 26 februari 2013 12:21

Helt. Sjukt. Galet. Varmt! För att vara Norrbotten, Luleå i februari. Och såååå skönt      Skottat ner snö från taket på rastgården, släppt ut Casanova och gått i koppel med Udela. Nu blir det burstädning och sen ska jag sitta ute med Axina en ...

Ovido - Quiz & Flashcards