Direktlänk till inlägg 2 december 2011

Hade visst fel..

Av Greta - 2 december 2011 20:35

Udela var riktigt trevlig ikväll!
Stod och snacka med Casanova först ett tag, somna nästan lutande mot hans bur.. med en hand inne i den såklart. Han kom och nosa några få gånger, fortfarande misstänksam. "Ska hon lyfta mig eller inte?"


"Bitchkaninen", hon var supertrevlig! Klängde på gallret när jag kom. Visserligen stamp och spring iväg när jag satte mig med en hand i hennes bur. Fast hon lät sig klappas och mysa med där hon satt. Sötungen. 
Försöka skutta ur buren gjorde hon med många gånger, tog upp henne i famnen och krama och pussa på lite då = missnöjd kanin. Släpptes tillbaka i buren, lite stamp, klapp osv. Stängde buren, precis innan den gick igen helt dök hon igenom springan på undersidan av dörren, haha! Vad gör man??
Bar ut henne i hagen. Sen när jag kom med toalådan var hon såklart väldigt nyfiken, höll fram den så hon skulle få lukta lite på den. Vad gör inte tokkaninen då? Hon hoppar såklart upp i den! Hahah :D

 
 

Kaniner är världens mest underhållande djur, i promise! Å mina rexar är som dom är. Önskar jag kunde bjuda hem er alla så ni får träffa mina knäppisar, men ingen som orkar komma till Luleå huh? Har ni vägarna förbi slå en pling ;-)... Annars så kommer jag finnas i Alingsås i sommar på utställning! Har förmodligen med mig någon/några kaniner också, får se hur det ser ut på kaninfronten i sommar. Länge kvar ju! Lite närmare för alla sörlänningar dit om någon vill träffa oss. :-)

     
Röd prick högt uppe = där bor jag typ!
Röd prick nere = Alingsås, där någonstans ungefär .. vet inte exakt vart ;) ingen koll så långt hemifrån!
Fast Alingsås är typ "hemma" för mig. Pappa kommer därifrån. Så släkten blir glad träffa mig när jag kommer ner om typ 31 veckor! ;)  

 
 
Johanna

Johanna

2 december 2011 21:52

Efter en misslyckad vandring i typ...härjedalen? har jag lovat mig själv att aldrig åka till nordligare breddgrader än uppsala. Så nej, Luleå är kört ;) Men jag bor nära alingsås! Du får allt förvarna i tid på bloggen så jag kan åka och se på utställning då!

http://viciousme-hogge.blogspot.com

 
Sofia

Sofia

2 december 2011 23:12

Haha, vi är lite tvärt om :) Min pappa kommer från Malå och Jokkmokk (väster och norrbotten) och pluggade i Luleå men nu bor vi i Borås, inte alls långt från Alingsås ;)

http://shadesofgolden.blogg.se

 
sara

sara

3 december 2011 00:17

Borås ska du med till du! ;)
Håller med dej, kaniner e verkligen underhållande djur! Tänk vad tråkigt med ett marsvin som bara springer iväg hela tiden, katter som bara latar sej, hundar som bara drygar sej å en kanin e verkligen underhållande på alla sätt!

http://kaninernas.webblogg.se

 
Karin

Karin

3 december 2011 11:51

Tänk va bra, jag får se till att ta med min skutt till den utställningen också! Alingsås ligger på bekvämt pendelavstånd från Göteborg :) Glöm inte kolla bloggen ikväll, då kommer bilder på skönheten!

http://www.kaninen.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Greta - 2 januari 2014 17:21


Nio månader sedan sista blogginlägget skrevs... haft besökare i stort sett varje dag sen dess och tillkommit några följare på bloglovin. Bloggen ligger nere som sagt, MEN vi finns på andra ställen!   Facebook: https://www.facebook.com/gretaskanin...

Av Greta - 3 april 2013 14:57


Förra länken funkade visst inte...   http://gretaskaninsida.weebly.com/  Här är en ny då, får hoppas den funkar, annars är det rätt adress iaf så bara skriva in själva ;) Saknar faktiskt bloggandet lite. Fast inte nog mycket för att börja ig...

Av Greta - 13 mars 2013 19:04


Från och med nu blir det inga fler inlägg här. Blogglusten finns inte längre. Vi byter till en hemsida istället, det känns smidigare när allt är som det är nu. Inte lika stort behov av att uppdateras så gott som dagligen (som jag tycker en blogg...

Av Greta - 1 mars 2013 21:53


Sitter just nu på vandrarhemmet i Borlänge efter en dag på LU! Just under 1500 st kaniner anmälda. Trevlig dag, om än lite segt när man inte tävlar själv men tiden går fort när man har massor av trevligt sällskap :) Här får ni en bild på ena av hal...

Av Greta - 26 februari 2013 12:21

Helt. Sjukt. Galet. Varmt! För att vara Norrbotten, Luleå i februari. Och såååå skönt      Skottat ner snö från taket på rastgården, släppt ut Casanova och gått i koppel med Udela. Nu blir det burstädning och sen ska jag sitta ute med Axina en ...

Ovido - Quiz & Flashcards