Direktlänk till inlägg 3 december 2011

Fördel med två kaniner

Av Greta - 3 december 2011 11:50

Jag trivs mycket bättre med två kaniner, och tror kaninerna trivs bättre då också. 
När jag har två kaniner är jag ute mycket mer än när jag bara har en, så båda får mer tid än dom skulle fått om dom bodde här ensamna.
Jag gillar inte riktigt bara ha en, för det blir som bara jag gjort det nödvändigaste då. Ut, in ur hage, mat, vatten & lite sällskap. Har kaninen en dålig dag, blir jag själv på dåligt humör. 
Nu när jag har två blir det som att när jag ska ta ut den ena, hälsar jag och klappar lite på bägge två innan. Sen står jag och håller sällskap med den som blev kvar inne, när jag fixar mat och grejer så blir det också mer social med dom. Finns som alltid någon som vill ha en liten godbit, mys eller så. Och har båda en dålig dag, skrattar jag bara åt det för oftast brukar väl den ena va sur och den andr glad. ;) 
Jag känner mig helnöjd ha två kaniner nu. Mycket roligare för oss alla. Skulle gärna ha några kaniner till, men får se hur det går. Har jag pengar/tid/ork för fler. Får se längre fram. Hursomhelst så dom två jag är här för att stanna. :-)
     
Kommit fram till jag samlar på vita kaniner... Lite kul. Haha, när jag föddes fick jag en kanin (vit såklart) fast med rosa dräkt då. Mitten kaninen fick jag på dagis när jag fyllde år. Vänstra kaninen gjorde jag i slöjden i sjuan och högra på slöjden i nian. Vitt is the shit!! Nästa kanin blir lätt vit den med, måste matcha resten. ;-) 


Kul det är flera som har nära till Alingsås också, vi får allt se till ha en liten bloggträff där! :) Å jag kommer förvarna i god tid, lär boka resan någon månad innan för få så billigt som möjligt så håll koll på bloggen i maj/juni ;).

 
 
linnea

linnea

3 december 2011 12:28

Håller med dig om att man ger kaninerna mer tid om man har 2! :)

http://detunderbarakaninlivet.blogg.se

 
Sofia

Sofia

3 december 2011 12:45

Jag kan hålla med till viss del. Det är skönt att i alla fall ha en kanin som är på gott humör och så är det skönt att dem kan få sällskap av varandra men det är lite trist när man känner att man inte riktigt hinner båda..

http://shadesofgolden.blogg.se

 
Sofia

Sofia

3 december 2011 12:47

sv: Mosad banan skulle kunna gå med två av dem men mina två är riktiga snobbar och äter bara det dem vill och eftersom de bor två och två så kan man inte riktigt bara ge dem det och inte ge mer mat innan de ätit upp det för då kanske burkompisen äter istället och så vet man inte vem som ätit vad.. ;) Smidigare då att ge tabletten direkt.

http://shadesofgolden.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Greta - 2 januari 2014 17:21


Nio månader sedan sista blogginlägget skrevs... haft besökare i stort sett varje dag sen dess och tillkommit några följare på bloglovin. Bloggen ligger nere som sagt, MEN vi finns på andra ställen!   Facebook: https://www.facebook.com/gretaskanin...

Av Greta - 3 april 2013 14:57


Förra länken funkade visst inte...   http://gretaskaninsida.weebly.com/  Här är en ny då, får hoppas den funkar, annars är det rätt adress iaf så bara skriva in själva ;) Saknar faktiskt bloggandet lite. Fast inte nog mycket för att börja ig...

Av Greta - 13 mars 2013 19:04


Från och med nu blir det inga fler inlägg här. Blogglusten finns inte längre. Vi byter till en hemsida istället, det känns smidigare när allt är som det är nu. Inte lika stort behov av att uppdateras så gott som dagligen (som jag tycker en blogg...

Av Greta - 1 mars 2013 21:53


Sitter just nu på vandrarhemmet i Borlänge efter en dag på LU! Just under 1500 st kaniner anmälda. Trevlig dag, om än lite segt när man inte tävlar själv men tiden går fort när man har massor av trevligt sällskap :) Här får ni en bild på ena av hal...

Av Greta - 26 februari 2013 12:21

Helt. Sjukt. Galet. Varmt! För att vara Norrbotten, Luleå i februari. Och såååå skönt      Skottat ner snö från taket på rastgården, släppt ut Casanova och gått i koppel med Udela. Nu blir det burstädning och sen ska jag sitta ute med Axina en ...

Ovido - Quiz & Flashcards