Direktlänk till inlägg 14 december 2011

Botten

Av Greta - 14 december 2011 14:55

Idag är en jävla bottendag.
Fått för mig kaniner är urtråkiga dessutom, bajs på dom. Vad är så speciellt med en kanin? Typ inget egentligen. Koka soppa på dom. Vad som än händer brukar jag alltid ha kaninintresset kvar iaf, men inte idag. Blir typ orolig, haha! Känns säkert som vanligt snart.


*långt deprimerande inlägg*

Nej men måste få spy av mig lite, vilka RACKEL bussar det finns. Igår satte jag mig på ett säte, flög framåt då som typ när man sätter sig i en gungstol.
Imorse, åkte jag med samma buss.
Snorhalt överallt, regnar i massor. Tror ni inte då att brandlarmet går på bussjäveln, chaffisen ba "Alla kliver av bussen!" ut och stå i regnet. Vänta.. känner oron "kommer jag hinna i tid, jag ska ju ha nationella provet nu på morgonen..". Falskt alarm tydligen, alla på igen, bussen startar, rullar en meter. Brandlarmet går igång igen. Alla går ut igen. Blir lite orolig stämning också, "Tänk om det brinner på riktigt? Bussen kan explodera..? Kommer vi i tid?" 
Chaffisen ringde chefen, tydligen inte första gången det händer. Så vi får köra vidare.
Udda stämning resten av resan, brandlarmet låter fortfarande lite lågt... Samma tankar, tänk om... vi måste säkert av igen... lite kul, alla helt oroliga runt mig jag tänkte ba "hmm... om bussen exploderar, å alla dör... då slipper jag åtminstone kemin, engelskan & tyskan jag ligger risigt till med, perfekt!" gäller va positiv vetni. ;)
När vi åkte förbi en annan hållplats, då står andra bussen från byn där. Med två långtradare som har problem med något framför sig. Känner mig lite glad, hade jag varit på den bussen hade jag stått still där länge, brandlarm var bra då...
Senare tändes alla lampor på bussen, gick inte släcka och inte heller stoppknapparna funkade, okej?!
Hann till skolan 5 min innan (brukar va framme 30 min före annars) provet börja, dom på andra bussen kom 10 min senare efter provet började... så hade tur i oturen iaf att jag kom på rackelbussen.


Provet gick okejt, ett E får jag, men jag hoppas hoppas innerligt på mer då min kurs avslutades iochmed detta prov. 


Åker hem, halkar hela vägen hem sen, dåligt grusat och jättejobbigt ta sig fram. Min gata var inte grusad ens. När jag står på bron kommer jag på, jag har ingen nyckel!!!! Börjar nästan gråta. Står ensam, kall & blöt och toanödig och ingenstans ta vägen, orkar inte halka upp på byn 1 km för hämta nyckel av syskon/mamma. Kom just därifrån ju. Syrran skulle komma hem, om 40 min, bara vänta...
Gick till djuren för fördriva tiden, men nej, då upptäckte jag hur mitt kaninintresse låg till idag.. bokstavligen sög vara hos dom. När inte ens dom får mig på bra humör, vad gör jag då?


Nu ska jag halka iväg igen, kom på jag ska vara barnvakt idag så hämta unge på dagis som gäller. Fast jag skulle verkligen behöva plugga istället... svårt koncentrera sig på ungen samtidigt som man försöker lära sig tyska/engelska/kemi och allt annat. Fan bussen inte explodera imorse... jävla skit. Vill lägga mig i sängen och tycka synd om mig själv. Skriva mer långa texter om hur dåligt allt är, men ingen bryr sig ändå, haha blir ju deprimerad själv av skriva skiten så förstår inte varför någon skulle orka läsa.
*och värre blev det, ungen kom hem med en blöja full i bajs... som jag inte hade nog med skit redan!* 


Hoppas ni har en bättre dag än mig iaf! 

 
 
JOhanna

JOhanna

14 december 2011 16:26

Låter ju som en ...braaaaa dag. Haha, åka buss är sämst. Alltid nått fel.

http://Hogges

 
Karin

Karin

14 december 2011 16:49

Aww, det blir bättre!! Kaninerna tar man ut när det är fint väder och ser hur de tokhoppar och är glada! Och tar en kull med underbara små vita kaninskruttar och skickar en hona till Göteborg! ... :D

Hur funkar de nya betygen föresten? Min lillebror hann precis slippa det så har ingen koll...

http://www.kaninen.nu

 
Karin

Karin

14 december 2011 17:55

Svar: Oj då... Problemet är att skaffar jag en till måste den gå ihop med Ambrosius, och det är svårt att lämna tillbaka en kanin till dig! Bor dock en uppfödare av vrö väldigt nära så får hoppas på henne!
Förstår att det är jobbigt med nytt betygssystem, men har kompisar som ångrar att de hoppade över nollan så var glad ändå du :) Har du fixat julklappen till bytet? Ska slå in min nu! Har dock inte fattat om man ska skriva vem det är från... ?

http://www.kaninen.nu

 
Sofia

Sofia

14 december 2011 20:10

Det värsta som Finns är att komma hem och inse att man inte kommer in. Oftast infaller det samtidigt som Man är kissnödig. Ihop med allt annat verkar din dag ha varit kass! Usch! Jag lider verkligen med dig. Men jag ska vara tråkduktig och citera alfons åbergs farmor " man måste ha tråkigt ibland för annars vet man ju inte när man har roligt!" hoppas morgondagen blir bättre!

http://Shadesofgolden.blogg.se

 
sara

sara

14 december 2011 21:39

Jag finns för dej kompis! <3 Det e inte roligt när du inte e glad å har det såhär. MYCKET roligare när du e glad. ;)

http://kaninernas.webblogg.se

 
sara

sara

15 december 2011 10:42

haha stackars Greta jobbigt liv <3

http://jageekung.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Greta - 2 januari 2014 17:21


Nio månader sedan sista blogginlägget skrevs... haft besökare i stort sett varje dag sen dess och tillkommit några följare på bloglovin. Bloggen ligger nere som sagt, MEN vi finns på andra ställen!   Facebook: https://www.facebook.com/gretaskanin...

Av Greta - 3 april 2013 14:57


Förra länken funkade visst inte...   http://gretaskaninsida.weebly.com/  Här är en ny då, får hoppas den funkar, annars är det rätt adress iaf så bara skriva in själva ;) Saknar faktiskt bloggandet lite. Fast inte nog mycket för att börja ig...

Av Greta - 13 mars 2013 19:04


Från och med nu blir det inga fler inlägg här. Blogglusten finns inte längre. Vi byter till en hemsida istället, det känns smidigare när allt är som det är nu. Inte lika stort behov av att uppdateras så gott som dagligen (som jag tycker en blogg...

Av Greta - 1 mars 2013 21:53


Sitter just nu på vandrarhemmet i Borlänge efter en dag på LU! Just under 1500 st kaniner anmälda. Trevlig dag, om än lite segt när man inte tävlar själv men tiden går fort när man har massor av trevligt sällskap :) Här får ni en bild på ena av hal...

Av Greta - 26 februari 2013 12:21

Helt. Sjukt. Galet. Varmt! För att vara Norrbotten, Luleå i februari. Och såååå skönt      Skottat ner snö från taket på rastgården, släppt ut Casanova och gått i koppel med Udela. Nu blir det burstädning och sen ska jag sitta ute med Axina en ...

Ovido - Quiz & Flashcards