Direktlänk till inlägg 22 mars 2012

Håller tummarna

Av Greta - 22 mars 2012 19:18

Liten uppdatering :)...


Jag har en jättefin bild på kaniners reproduktionscykel/fosterutveckling, dock är bilden inte min så lägger inte upp den här, som jag håller koll på och försöker se mönster på Udela. Förra året stämde det riktigt bra på honan jag hade då, superkul märka förändringarna eftersom i beteende och kroppsligt! 
Jag tror/hoppas parningen tagit sig (lite tidigt säga ännu, på dag 3-5 nu bara), hennes humör har liten förändring och ute i mörkret i skenet av en lampa såg hennes kön inte brunstigt ut. Får vänta och se! Spännande.


Ni får några superfärska bilder också...

 

Såhär ser det ut hos oss nu med snömängd! Gångarna har sjunkit ihop märkbart. Dom flesta vägar är snöfria men vi har typ såhär mycket överallt annars, någon minusgrad/plusgrad.


 

Udela i rastgården, där börjar det vara lite snö!



 

Casanova med vacker pissfläck i ansiktet. Grabben har inte vett tvätta sig. Ska göra något åt det i helgen, sådär kan han inte få se ut ju!


14 dagar kvar till påsklovet btw! Efterlängtat. Som tusan. Less på skolan. Lagomt arg på nya systemet. Jag går i ettan och redan insett jag inte kommer komma någonvart med mina betyg. Har kring 45 skoldagar kvar av ettan, får fan se om jag kommer tillbaka i höst eller vad jag hittar på, eller ja mina päron låter mig knappast hoppa av. Men fyller 18 om ett år. ;)
Uteliggare och flytta till skåne nästa (bara för dom har sommar året om)!

 
 
linnea

linnea

22 mars 2012 19:46

Du skulle inte kunna visa/skicka mig den bilden? Kan ju vara intressant. :) Nilla har också ändrat beteendet lite. Mycke keligare än förut! ^^

http://detunderbarakaninlivet.blogg.se

 
linnea

linnea

23 mars 2012 15:04

Sv: Okej, tack! ^^

http://detunderbarakaninlivet.blogg.se

 
Sara

Sara

24 mars 2012 09:33

Mamma mia vad snö ni har! Så wierd att vi båda bor i Sverige men helt olika årstider nästan, haha :p

Hoppas verkligen Udela e dräktig! :3


http://biancakanin.bloggplatsen.se

 
Ebba

Ebba

31 mars 2012 00:05

Vilken lyxig rastgård du har!

http://ebbaostergren.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Greta - 2 januari 2014 17:21


Nio månader sedan sista blogginlägget skrevs... haft besökare i stort sett varje dag sen dess och tillkommit några följare på bloglovin. Bloggen ligger nere som sagt, MEN vi finns på andra ställen!   Facebook: https://www.facebook.com/gretaskanin...

Av Greta - 3 april 2013 14:57


Förra länken funkade visst inte...   http://gretaskaninsida.weebly.com/  Här är en ny då, får hoppas den funkar, annars är det rätt adress iaf så bara skriva in själva ;) Saknar faktiskt bloggandet lite. Fast inte nog mycket för att börja ig...

Av Greta - 13 mars 2013 19:04


Från och med nu blir det inga fler inlägg här. Blogglusten finns inte längre. Vi byter till en hemsida istället, det känns smidigare när allt är som det är nu. Inte lika stort behov av att uppdateras så gott som dagligen (som jag tycker en blogg...

Av Greta - 1 mars 2013 21:53


Sitter just nu på vandrarhemmet i Borlänge efter en dag på LU! Just under 1500 st kaniner anmälda. Trevlig dag, om än lite segt när man inte tävlar själv men tiden går fort när man har massor av trevligt sällskap :) Här får ni en bild på ena av hal...

Av Greta - 26 februari 2013 12:21

Helt. Sjukt. Galet. Varmt! För att vara Norrbotten, Luleå i februari. Och såååå skönt      Skottat ner snö från taket på rastgården, släppt ut Casanova och gått i koppel med Udela. Nu blir det burstädning och sen ska jag sitta ute med Axina en ...

Ovido - Quiz & Flashcards