Direktlänk till inlägg 27 mars 2012

Påskinspirerad

Av Greta - 27 mars 2012 20:58

Treorna på min skola har tema "Livscyklar" på biologin, så dom håller på att "kläcka kycklingar". Idag var dag 21, då kycklingarna börjar komma fram. Superhäftigt se hur dom hackar sig ut och dom är farligt söta! Lite "ajöss kaniner, hej hönor" varning nästan... både äggen och kycklingarna står i olika rum, med glasvägg ut mot korridoren så man kan kika in. Jag & en kompis har varit på våran biologilärare idag med frågor om hur allt funkar, lärt oss en hel del om kycklingar och höns. Otroligt intressant! Nu vill vi adoptera allihopa. :D Älskar biologi. Har ingenting i ettan, utan kommer nästa år... typ anledning gå kvar i skolan?! Få föda fram kycklingar om 2 år...


Nykläckta kycklingar<3


Ja, nu till kanindelen.... fotat påskbilder idag på kaninerna (ni vet, jag och mina högtidsbilder..), inspirerad av kycklingarna! På Casanova blev det en hel del fina, han är ju underbar den kaninen^^

Udela, är ett kapitel för sig. Är hon inte dräktig blir jag typ orolig vad som flygit i henne! Förmodligen kände hon mina skaffa höns behov och mördade tuppen. Hon kändes mer spänd över magen och har ett j*kla lättretligt humör. Tuppen dog som sagt, jag klarade mig undan med ett par mordhot. Hon vet ännu jag måste ha fingrarna kvar för kunna mata henne...
Dag 10 redan ?! tycker det var typ igår jag para, redan gått 1/3 ungefär! Första 2 dagarna var sega. Nu går det minsann undan! Magen känns lite spändare än vanligt, dock var jag kall om fingrarna när jag klämde samt hon protestera endel... aja, jag tror då hon är dräktig. Vore det bara på låtsas borde hon inte vara spänd. ;)

 

Smakprov på påsken^^ bildligt talat, haha! Kommer fler nästa vecka..

 
 
Johanna

Johanna

28 mars 2012 11:22

Kycklingarna <3
Min kompis kanin fick stor utspänd mage varje gång hon var skendräktig. Men jag hoppas på Udela-ungar så nu är det allt bäst för dig att du är dräktig Udelis. Annars blir det inget påskgodis.

http://viciousme-hogge.blogspot.com

 
Karin

Karin

29 mars 2012 17:14

Mys med kycklingar, jag har aldrig sett dem kläckas utan bara när de är lite äldre. Såg små lamm i en park häromdagen också, samt en väldigt tjock get ;) Bäbistider!

Sv: Ja vi har också sämre väder på ingång tyvärr...

http://www.kaninen.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Greta - 2 januari 2014 17:21


Nio månader sedan sista blogginlägget skrevs... haft besökare i stort sett varje dag sen dess och tillkommit några följare på bloglovin. Bloggen ligger nere som sagt, MEN vi finns på andra ställen!   Facebook: https://www.facebook.com/gretaskanin...

Av Greta - 3 april 2013 14:57


Förra länken funkade visst inte...   http://gretaskaninsida.weebly.com/  Här är en ny då, får hoppas den funkar, annars är det rätt adress iaf så bara skriva in själva ;) Saknar faktiskt bloggandet lite. Fast inte nog mycket för att börja ig...

Av Greta - 13 mars 2013 19:04


Från och med nu blir det inga fler inlägg här. Blogglusten finns inte längre. Vi byter till en hemsida istället, det känns smidigare när allt är som det är nu. Inte lika stort behov av att uppdateras så gott som dagligen (som jag tycker en blogg...

Av Greta - 1 mars 2013 21:53


Sitter just nu på vandrarhemmet i Borlänge efter en dag på LU! Just under 1500 st kaniner anmälda. Trevlig dag, om än lite segt när man inte tävlar själv men tiden går fort när man har massor av trevligt sällskap :) Här får ni en bild på ena av hal...

Av Greta - 26 februari 2013 12:21

Helt. Sjukt. Galet. Varmt! För att vara Norrbotten, Luleå i februari. Och såååå skönt      Skottat ner snö från taket på rastgården, släppt ut Casanova och gått i koppel med Udela. Nu blir det burstädning och sen ska jag sitta ute med Axina en ...

Ovido - Quiz & Flashcards