Direktlänk till inlägg 12 maj 2012

Casanova

Av Greta - 12 maj 2012 18:43

Ja, upptäckte det inte visats några bilder på Casanova knappt sen ungarna kom, 1a maj var senaste gången... Han finns kvar, även om det är kullen som får mest tid och uppmärksamhet när jag är ute. 

Han är helt klart favoriten ute ändå, storleksmässigt iaf haha! Så skönt ha kaniner som är lite mer ta i, ungarna är i en dum storlek nu. Går inte ha dom i ena handen bara, och inte nog unge peta på med båda händerna... Inte vågat mig på kolla könen på ett tag. Får inget grepp om dom. 

 

En bekant till mamma som frågade om vi hade någon vit hane låna ut till hennes hona också, vet dock inte om jag ska låna ut Casanova eller inte^^ Jag är ganska kräsen när det gäller andra som "vill åt" mina kaniner, köpa, para med eller bara klappa. ;) Får se, vore roligt iaf se vad han bär på för färger, honan är inte vit, men hennes pappa är det så hon har i varje fall ett anlag, så skulle ju bli vitt i kullen men även annat. Har ingen aning om vad Casanova är under det vita, vitt är ju ingen färg egentligen utan bara avsaknaden av färg. Vet inte hur insatta mina läsare är i färggenetik, jag har koll på A-locus iaf, och typ G. Genetikkurs står på listan över vad jag vill gå!

 
 
Linnea

Linnea

12 maj 2012 20:18

Älskar hans kinder! ^^

Sv: Jag kan måndag-torsdag ;) på fredag åker jag till Mallorca så då kan jag inte :)
Jag det ska bli kul och se hur det blir tillslut ^^

http://detunderbarakaninlivet.blogg.se

 
Karin

Karin

12 maj 2012 20:28

Är det en rex med stamtavla hon har eller bara en "kanin"? Renrasigt tycker jag du ska låna ut din fina herre!! Är ju som sagt intressant att veta vad han har bakåt också :)

http://www.kaninen.nu

 
Karin

Karin

12 maj 2012 20:34

Casanova är så fin!

Sv: Jag vet inte om Trollet får morötterna, han får nog blasten och morötter från affären ;) Jag älskar också morötter, och vet skillnaden på hemodlat och köpt! :P

http://www.kaninen.nu

 
linnea

linnea

13 maj 2012 09:40

Sv: ja det går bra :)

http://detunderbarakaninlivet.blogg.se

 
Linnea

Linnea

13 maj 2012 10:41

sv: Elwis tackar!

Ja det är jätterolig att ha kaniner som gillar att hoppa. Man kan ju alltid träna upp dom så de lär sig att gilla det. ;)

http://www.svartkanin.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Greta - 2 januari 2014 17:21


Nio månader sedan sista blogginlägget skrevs... haft besökare i stort sett varje dag sen dess och tillkommit några följare på bloglovin. Bloggen ligger nere som sagt, MEN vi finns på andra ställen!   Facebook: https://www.facebook.com/gretaskanin...

Av Greta - 3 april 2013 14:57


Förra länken funkade visst inte...   http://gretaskaninsida.weebly.com/  Här är en ny då, får hoppas den funkar, annars är det rätt adress iaf så bara skriva in själva ;) Saknar faktiskt bloggandet lite. Fast inte nog mycket för att börja ig...

Av Greta - 13 mars 2013 19:04


Från och med nu blir det inga fler inlägg här. Blogglusten finns inte längre. Vi byter till en hemsida istället, det känns smidigare när allt är som det är nu. Inte lika stort behov av att uppdateras så gott som dagligen (som jag tycker en blogg...

Av Greta - 1 mars 2013 21:53


Sitter just nu på vandrarhemmet i Borlänge efter en dag på LU! Just under 1500 st kaniner anmälda. Trevlig dag, om än lite segt när man inte tävlar själv men tiden går fort när man har massor av trevligt sällskap :) Här får ni en bild på ena av hal...

Av Greta - 26 februari 2013 12:21

Helt. Sjukt. Galet. Varmt! För att vara Norrbotten, Luleå i februari. Och såååå skönt      Skottat ner snö från taket på rastgården, släppt ut Casanova och gått i koppel med Udela. Nu blir det burstädning och sen ska jag sitta ute med Axina en ...

Ovido - Quiz & Flashcards