Direktlänk till inlägg 19 maj 2012

Morr, hundbesök igen!!!!

Av Greta - 19 maj 2012 19:51

Idag hade vi ovälkommet hundbesök, IGEN... Samma hundjävel som för ett par månader dessutom... Gjorde det hela lätt iaf.

Satt nere vid datorn och tyckte faktiskt det lät som skall, hinner bara upp för trappen så kommer brorsan "Det är en hund utanför kaningården!". 

Mamma ringde ägaren, syrran fick gå iväg med hunden efter jag fått fast i den så jag kunde ta upp Casanova. Han verkade dock inte så hemskt uppjagad nu, sprang visserligen runt och stampa, men öronen uppåt och inga skrik. Han fattade nog att hunden inte kommer åt honom.

Så denna gång var nog jag mer upprörd än honom, gick in skakis i bena och på ett flygande förbannat humör. Orkade inte ens vänta med syrran på ägarna, för tycker inte dom behöver en utskällning ännu - jag har själv djur och vet att ibland kan dom smita, lugnade ner mig, och kändes lite bättre när syrran kom ned med en slant vi fått även denna gång också som "hittelön". 


ETT TIPS till alla som har sina djur ute, ha säkra rastgårdar med ordentliga väggar och tak (inget hönsnät eller bara kompostgaller i en cirkel). För mitt vad det är kommer det en stor ful hund och skäller i eran trägård... 


Känns drygt det hänt två gånger, hunden vet var det finns kaniner nu. Den kommer säkert hit om den kommer lös igen. Jag vet att den bara följer sina instinkter, att jaga, men irriterad blir man! 

 
 
sofia

sofia

19 maj 2012 21:14

Morr. Vi har inte problem med hundar men vi har en iller som stryker omkring och det tar gärna kaniner..

sv: Misstänkte det.. Hmm, är det värt det att gå med, har man råd? Jaja, får se hur det blir. Dit ska vi iaf :) Bröstselen kostade typ 70:- tror jag, var för katt eg men funkar ju till kanin med :)

http://www.shadesofgolden.blogg.se

 
mette med flock

mette med flock

22 maj 2012 09:08

Varnar oxå. Lita aldrig på en hund.. Inte på andras eller okända iaf..
När en hund bestämt sig går det fort. mkt fort

http://www.djurflocken.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Greta - 2 januari 2014 17:21


Nio månader sedan sista blogginlägget skrevs... haft besökare i stort sett varje dag sen dess och tillkommit några följare på bloglovin. Bloggen ligger nere som sagt, MEN vi finns på andra ställen!   Facebook: https://www.facebook.com/gretaskanin...

Av Greta - 3 april 2013 14:57


Förra länken funkade visst inte...   http://gretaskaninsida.weebly.com/  Här är en ny då, får hoppas den funkar, annars är det rätt adress iaf så bara skriva in själva ;) Saknar faktiskt bloggandet lite. Fast inte nog mycket för att börja ig...

Av Greta - 13 mars 2013 19:04


Från och med nu blir det inga fler inlägg här. Blogglusten finns inte längre. Vi byter till en hemsida istället, det känns smidigare när allt är som det är nu. Inte lika stort behov av att uppdateras så gott som dagligen (som jag tycker en blogg...

Av Greta - 1 mars 2013 21:53


Sitter just nu på vandrarhemmet i Borlänge efter en dag på LU! Just under 1500 st kaniner anmälda. Trevlig dag, om än lite segt när man inte tävlar själv men tiden går fort när man har massor av trevligt sällskap :) Här får ni en bild på ena av hal...

Av Greta - 26 februari 2013 12:21

Helt. Sjukt. Galet. Varmt! För att vara Norrbotten, Luleå i februari. Och såååå skönt      Skottat ner snö från taket på rastgården, släppt ut Casanova och gått i koppel med Udela. Nu blir det burstädning och sen ska jag sitta ute med Axina en ...

Ovido - Quiz & Flashcards