Direktlänk till inlägg 18 juni 2012

Jösses amalia, dom har namn!

Av Greta - 18 juni 2012 11:23

Det var ju svårt hitta på egna namn, nästan svårare att välja bland alla bra som ni skickat in!

Kring 150 namnförslag, av 12 personer, av dom har jag då valt ut vilka namn jag gillat bäst och då hade jag ca 40 och i behov av 5 namn...


Namnen blev:

Albert

Betyder "ädel" och "ljus", vilket kaninkillen är på sättåvis, han är trevlig och ja, han är albino, så ljus passar också. Johanna som föreslog det namnet! 


Apo

Namn från en länk Karin skickade in, betyder "bort från, iväg från" och denna kaninkille är lite blyg så var lämpligt. ;) Apo är kul att säga också. Låter nästan som Alladins apa, Abou. Eller ja, jag säger typ så, vet inte om man säger Apo som apor utan r.


Alka
Ett indiskt namn som betyder "lock of curly hair", passande på en rex, va?  Emma som föreslog det (Hobbymupp på bdb). 


Avanza
Vet inte om det betyder något särskilt (?) men jag gillade det iaf det var häftigt.  Linnea som kom på det.


Axina
Föreslaget av Michis (som är kass på att blogga, du får ingen kladdkaka förrän du bloggat, du vet vad jag vill se). Häftigt namn, vet inte heller om det betyder något?  


Azaleá
Döpt av sin blivande ägare, och måste säga att jag gillar det namnet också.  


Och stort tack till alla andra som kommit med förslag!
Kommer ju en B-kull någon gång också, heheh... 


So guys, jag är skyldig er kladdkaka...  

Jag kör kladdkakabjudning på fredagen i Alingsås antar jag, den hinner väl bli torr om man väntar mycket längre..? Bakar på onsdagen innan jag åker ner. Vinnarna får i första hand, övriga får så långt det räcker.  


Linnea, är norrbottning, och det var någon mer uppifrån som föreslagit namn, säg till om ni vill träffas så bestämmer vi när och var och så fixar jag kladdkaka! ;) 

Flickorna^^ snart är dom tre, en tös flyttar ikväll!

 
 
Sofia

Sofia

18 juni 2012 22:59

Fina! :)

Avancez är på franska framåt! Eller typ avancera! Och Avanza låter ju lite likt så man kanske kan dra någon koppling? Jag tänker på det när kag hör avanza iaf :)

http://Shadesofgolden.blogg.se

 
Linnea

Linnea

19 juni 2012 00:10

Yee! Kladdkaka skulle inte sitta fel :D

Kom på det när jag tänkte på typ "Avancerad pälstyp" och då vart det Avanza. Tyckte att det lät coolt :)

http://www.svartkanin.blogg.se

 
Johanna

Johanna

19 juni 2012 15:51

Jag ska ha mest kladdkaka ;) Azalea var mitt favoritnamn av de du valde!

http://viciousme-hogge.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Greta - 2 januari 2014 17:21


Nio månader sedan sista blogginlägget skrevs... haft besökare i stort sett varje dag sen dess och tillkommit några följare på bloglovin. Bloggen ligger nere som sagt, MEN vi finns på andra ställen!   Facebook: https://www.facebook.com/gretaskanin...

Av Greta - 3 april 2013 14:57


Förra länken funkade visst inte...   http://gretaskaninsida.weebly.com/  Här är en ny då, får hoppas den funkar, annars är det rätt adress iaf så bara skriva in själva ;) Saknar faktiskt bloggandet lite. Fast inte nog mycket för att börja ig...

Av Greta - 13 mars 2013 19:04


Från och med nu blir det inga fler inlägg här. Blogglusten finns inte längre. Vi byter till en hemsida istället, det känns smidigare när allt är som det är nu. Inte lika stort behov av att uppdateras så gott som dagligen (som jag tycker en blogg...

Av Greta - 1 mars 2013 21:53


Sitter just nu på vandrarhemmet i Borlänge efter en dag på LU! Just under 1500 st kaniner anmälda. Trevlig dag, om än lite segt när man inte tävlar själv men tiden går fort när man har massor av trevligt sällskap :) Här får ni en bild på ena av hal...

Av Greta - 26 februari 2013 12:21

Helt. Sjukt. Galet. Varmt! För att vara Norrbotten, Luleå i februari. Och såååå skönt      Skottat ner snö från taket på rastgården, släppt ut Casanova och gått i koppel med Udela. Nu blir det burstädning och sen ska jag sitta ute med Axina en ...

Ovido - Quiz & Flashcards