Alla inlägg under oktober 2012

Av Greta - 12 oktober 2012 19:18

Ja, i maj gjorde jag faktiskt en hemsida till min uppfödning... och börjar ha funderingar på att publicera den någon gång också. Kanske.

Vet dock inte om jag gillar det uppfödarnamn jag tänkt ha (mitt efternamn), det känns så tråkigt på ett sätt och konstigt att stoppa före namnen på sina djur... får se om jag kör på det iaf och kommer ut ur garderoben med det, haha... känns som en fördel att ha en hemsida, med mer fakta bara och på bloggen skriva mer "skit" oxå.

Har iaf uppdaterat den med resultat o sånt idag, helt nödvändigt eftersom ingen kan se den.
Ska klura lite om det är det namnet, eller något annat, jag vill "leva med resten av livet". Så får vi se sen!

 

Vad tycker ni om det lilla ni får se då? ;)

Av Greta - 11 oktober 2012 17:59

Utställning! Väljer jag såklart, eftersom det är vad jag håller på med ;)

Haha, det är väldigt ytligt, ja. Kaninen som är följer rasstandarden bäst vinner, och så var det med det. Sen är det kul få fram egna rastypiska djur också och se hur det går för dom. 
Blir även resor till nya platser, träffar en hel del folk och lär sig mycket. Också superkul!


Hoppning har väl också resor, folk och tävlingar. Fast där ska man ju ha en kanin som gillar att hoppa, samt ha tålamod att träna upp den... det intresset saknar jag och mina kaniner. Att bara ha till kel hade jag nog tyckt varit tråkigt. Blivit så mycket roligare sen jag började med utställningar och avel för ovan nämnda anledningar. Man får ut så mycket mer. :) för kelar/umgås med dom, det gör man ju ändå!


Casanova gör sig brun...


Av Greta - 9 oktober 2012 21:05

Fasen... nu måste jag snart ta tag i sele/koppelbeställning. Som jag tänkt göra i 5 månader...
Kaninjäveln bet av mitt sista koppel ikväll (3 mån "gammalt"). Fml. Iofs får jag skylla mig själv för jag liksom reagera "Åååh vad söööt *fota på*" när han börja tugga på kopplet. ^^
Ja, kaninjäveln har mig lindad runt lillfingret ;) Har dom andra fått mat finns jag inte i deras värld längre. Men han ska ha sin mysstund varje kväll. Även om maten står i buren så kommer han fram och väntar vid burdörren... så sööööt, på riktigt. Känns som att det kan sluta med att han blir kvar här iaf... fast det blir inte bra. 

 
Lillevän bland höstlöven... kanske ska döpa honom till Attans istället?

 

HÖSTDESIGN på bloggen nu också, vad tycker ni om bakgrundsfärgen...? Säg till om det borde vara ljusare/mörkare eller nått, eller mindre bajsbrunt typ. Ser så dåligt från min skärm :P...

Av Greta - 7 oktober 2012 20:13

Rätt trevlig dag igår i Hössjö, lite kallt i lokalen bara... förmiddagen var iaf kort, haha. Kikade bedömningar och på djuren då. Efter lunch var det våran tur och bära, det gick undan det också :)... 

Skitungarna överraskade mig med att få rosetter allihopa, Axina klämde till med hela 94.5 p och bägge hanarna 94 p var. Helnöjd!!
Pga det var rätt dåligt fotoljus i lokalen orkade jag inte fota så mycket... några bilder blev det iaf på vissa lite häftigare kaniner (utöver mina egna ;) ), glömde dock fota Linnéas dvv rex! Han fick också bra poäng, och gick bra för mina vänner i Värnamo också, det gillas! 


Dvärgvädur, Rysstecknad, en sån ser man inte varje dag! Helt klart min favorit (efter mina) där borta ;)

Belgisk jätte, viltgul.

   
Angora, Chinchilla.

 

Wiener, Vit blåögd.

Tysk jättescheck, svart.


Mycket mer än så blev det inte!

Upptäckt att jag glömt att blogga på länge igen, fast det blivit mycket kaninpyssel i veckan... opsie.  


Ovido - Quiz & Flashcards