Direktlänk till inlägg 27 november 2012

Den som väntar på något gott...

Av Greta - 27 november 2012 17:00

... väntar aldrig för länge.
Stämde nog på helgens tävlingar! Och min sega uppdatering??? ;))


På utställningen var Axina bland dom sista att bedömas, lååång väntan! Till slut fick hon komma upp på bordet och fick 94.5 p vilket kändes riktigt bra :D Trodde inte på det. Well, jag vet att hon är BRA men sen sist har hon tappat lite hull, pälsen kändes glesare och tassarna var INTE vita. Tvättade med galltvål flera dagar innan och show white paste på kvällen före. Det första kaninen gjorde var att pissa i utställningsfacket och färga halva svansen gul dessutom... Blev gränsfall till avdrag sa bäraren sen när jag frågade. 
Kvällen innan sov jag och Linnéa hos en uppfödarvän (som hade kring 150 st kaniner, kändes inte som så jättemånga ändå...) och utställningsdagen var hur trevlig som helst. Hittade även en ny vän att spela wordfeud med, lycka :D Bestämt avelsplaner och LU-boende inför nästa år också!
 
Fler bilder finns på facebook om man e vän med mig... jag godkänner dom flesta kaninmänniskor. ;)


Första hopptävlingen blev dagen efter. Linnea, Hanna och dom andra hopparna var trevliga dom med! Jag kände mig dock inte så jättetrevlig haha, lagomt trött och seg efter en lååång vecka med sömnbrist. ;)
Miniklassen var sist av alla, så vi fick vänta ett tag. Vilket var rätt bra ändå. Man lär sig mycket av att se hur andra gör på banan också. :) Våran första start gick sådär, hon tog två hinder men vände sen och tog samma igen så vi fick inte fortsätta. Vilket inte gjorde mig särskilt mycket, kaninen hade ju faktiskt HOPPAT :D stolt redan då!
Andra starten var några timmar senare, och då gick det helt otroligt galet bra!!! Kaninen har aldrig hoppat en bana i hela sitt liv, men hon rör sig mellan hindrerna och hoppar över. Fattade direkt. Och gissa vem som vann? :D :D :D
 

Sjukt rolig helg och så stolt över min snygga smarta kaninskit!! 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Greta - 2 januari 2014 17:21


Nio månader sedan sista blogginlägget skrevs... haft besökare i stort sett varje dag sen dess och tillkommit några följare på bloglovin. Bloggen ligger nere som sagt, MEN vi finns på andra ställen!   Facebook: https://www.facebook.com/gretaskanin...

Av Greta - 3 april 2013 14:57


Förra länken funkade visst inte...   http://gretaskaninsida.weebly.com/  Här är en ny då, får hoppas den funkar, annars är det rätt adress iaf så bara skriva in själva ;) Saknar faktiskt bloggandet lite. Fast inte nog mycket för att börja ig...

Av Greta - 13 mars 2013 19:04


Från och med nu blir det inga fler inlägg här. Blogglusten finns inte längre. Vi byter till en hemsida istället, det känns smidigare när allt är som det är nu. Inte lika stort behov av att uppdateras så gott som dagligen (som jag tycker en blogg...

Av Greta - 1 mars 2013 21:53


Sitter just nu på vandrarhemmet i Borlänge efter en dag på LU! Just under 1500 st kaniner anmälda. Trevlig dag, om än lite segt när man inte tävlar själv men tiden går fort när man har massor av trevligt sällskap :) Här får ni en bild på ena av hal...

Av Greta - 26 februari 2013 12:21

Helt. Sjukt. Galet. Varmt! För att vara Norrbotten, Luleå i februari. Och såååå skönt      Skottat ner snö från taket på rastgården, släppt ut Casanova och gått i koppel med Udela. Nu blir det burstädning och sen ska jag sitta ute med Axina en ...

Ovido - Quiz & Flashcards