Alla inlägg under april 2012

Av Greta - 20 april 2012 18:08

Inte nog med att Casanova har lite gul ton i sin päls så fick han även lite annan färg förra veckan...

 

Mina småsyskon fick låna och gå i honom i koppel en snabbis, medans jag var ute såklart, så hamna dom lite nära bilen och smutsigt vatten brevid den. Mysigt värre!
Dom där tassarna hade inte fått kommentaren "Ren & Fin!" om han skulle på utställning...  

Syns fortfarande lite svagt haha... vita kaniner är svåra.


Och vita kaniner är inte så vita, Casanova är gul. Syns kanske inte så tydligt på honom, men har man han och Udela brevid varandra eller kollar på vissa bilder ser man. Han har fått 0,5 p - 1 p avdrag på färg varje utställning, ställd på 94,5 när 0,5 avdragen kommit och 1 p när han ställdes på 94. Så riktigt nära 95 p om det inte vore för hans skitgrisegenskaper! (Han skvätter just inte något, men vältrar sig gärna runt om i buren..).

 Ska se till lägga upp någon jämförelsebild framöver...

Av Greta - 19 april 2012 18:26

Alltså, bilder kan ju vara lite tråkigt se varje dag... men en film kanske blir lite roligare?! 

Gick ut med 40 min kvar tills jag var tvungen hämta min bror på dagis. Tänkte snabbkolla ungarna och städa toahörnen i burarna. Efter 30 min hade bebisarna inspekterats och jag hade börjat umgås lite med Casanova också. 

Nu har jag barnvaktat klart, samt lagt en timme på ladda upp filmen... ska ut och städa, sen måste jag ta tag i pluggandet. Redan fredag imorgon ?! Ja ni kan ju gissa er till vad som händer i helgen, kaninmys och åter kaninmys... dock inte med bebbarna mer än en check per dag. Men har ju två stora "bebisar" också! 
 

Av Greta - 18 april 2012 19:43

Kände mig bara tvungen lägga upp ett par bilder från idag också. Även om det knappt är någon skillnad från igår... lite lite större och går att urskilja små fjun.

Tyckte däremot bilderna blev gansa söta, även om ungarna inte är så jättesöta ännu. ;) 

 
Ja, vet inte riktigt varför jag har med handen på alla bilder jag tar i princip, men svårt hålla sig borta från dom kan vi säga heheh...
Till helgen blir det ett försök att gissa kön! På min förra kull tyckte jag mig se rätt vid 3 dagar, lite blandad tur/skicklighet vill jag tro. ;)

Av Greta - 17 april 2012 18:45

Stooor bebishög... inte bara en, eller två, eller fem utan hela ÅTTA stycken fiskade jag fram ur boet. My god! 
Tackar för alla gratulationer!

Och tack för ni stått ut med min nervsvaghet kring det här senaste dygnet/månaden också, haha ;))


Duktiga mammakanin. Något smalare, något slitnare. Släppte ut henne i rastgården medans jag räknade ungar, knappt 5 minuter var hon ute och rörde sig. Kom in såhär. Första gången sen i somras jag ser henne vila!! Vara rund som en boll var inga problem för henne, full fart hela tiden, men klämma ut "bollen" var desto jobbigare.


Bara hoppas att hon tar hand om dom bra nu och kommer ihåg att hon har mjölk i tuttarna.


Av Greta - 17 april 2012 08:06

Möttes av en rejäl pälshög som täckte över boet, Udela med blod i halva ansiktet och mellan bena...
Surhumör verkade hon ha fått på köpet (fick inte röra henne), jag hade bara en kvart innan det var dags traska iväg till bussen så valde att inte börja störa henne genom flytta ut henne medans jag kollade efter antal levande ungar / hur många....  
Fyllde på nytt vatten iaf och gav henne (& casanova) några solrosfrön och lite morot.

Nu har jag verkligen något grubbla på närmsta 9½ h jag har framför mig i skolan. :( håll tummarna min fysiklärare låter mig hinna med 15.10 bussen så jag är hemma 16 ist för 17.30


Duktiga tjejen <3 nyfottad bild^^

Av Greta - 15 april 2012 20:10

Fått lite tillökning här hemma nu iaf!
En ny, vit rödögd såklart, kanin flyttade in i min trägård ikväll...
Casanova och den nya fann varandra direkt, några namnförslag? ;)

      

Haha nej, jag drog igång snökaninbyggning med småsyskonen. Tänkt bygga en snökanin i riktig storlek hela vintern men inte tagit mig för det förrän idag. Ganska nöjd med resultatet ändå måste jag säga. ;) Den ser äkta ut på avstånd iaf...

Några bilder till på småsyskonens skapelser.

 

Haft supertrevlig ute, Casanova har varit med om lite andra äventyr också men berättar om dom till veckan eller så. Lär inte ha så mycket annat skriva om då än ungarna när dom nu kan tänkas komma... 


Lovet är över. Känns otroligt hemskt att behöva åka till skolan och inte veta vad som är på g hemma... Udela beräknas föda någon gång under veckan, jag är orolig att något ska gå snett, såklart, medans jag är 4 mil bort och varken kan göra något åt kaninerna eller pluggandet... både måndag, tisdag & torsdag är jag borta kl 7 - 17.30, onsdag 7 - 13/14. På mån & tisdag har mamma lovat kika in vid lunchtid och meddela om något hänt. 
Usch herregud det är ju snart dags! Nervös! Kommer knappast kunna somna eller fokusera på skolan närmsta dagarna... Håll tummarna att hon har en hög välskapta bebisar, ordentligt nerbäddade i boet snart! 

Av Greta - 14 april 2012 23:04

Shoppat åt kaninerna idag, haha, kom hem med en säck hö, ruccolasallad samt flertalet lådor jordgubbar totalt 72 kr. ;) Jordgubbarna/salladen betalade mamma dessutom. 
Ytterst uppskattat med jordgubbar, i varje fall av Udela. Hon äter allt som vanligt. Gottegris.
Casanova däremot, han var rastlös och grinig idag. Senaste dagarna har han varit ute typ 10 h och idag ingenting alls... inte okejt! Blåst jättemycket hela dagen och nu ikväll blev det snöstorm igen... väderomslag om något?! 

 

Av Greta - 13 april 2012 16:04

Fin-väder och fredagsmys!
Otur, nej det vet jag inte... vi har iaf tur med vädret. 


+8 i skuggan, strålande sol och inte ett moln på himlen, Sommar, säger Norrbottningen.



Plugga utomhus, med chokladmuffins, spotify och kaninen. Prima! Höll på hur länge som helst att få ordning ett trevligt ställe som uppfyllde mina och Casanovas behov. Skrev ett tal i matten, gissade mig fram, sen förstod jag inte alls nästa så jobbade på brännan istället. ;)


Casanova tyckte det var jättevarmt efter ett litet tag. Han total vägra vattenskålen också, så hällde ut vatten på marken istället. Då fick han det på tassarna, och blev tvungen tvätta sig sen såg han det gick att dricka från marken. Knäppokanin. Bar iväg honom till rastgården istället, och på sommaren springer man barfota och så gjorde jag. Svalkande och skönt. Han satt och sola i rastgården sen istället, skönt att sitta i en snöhög då I guess.


 

Udela solade också, på tjockisars vis. Hon satt vid fönsret. Sen kom jag och då blir det full sula i hopp om lite nässla. Gravida typer ska vara trötta och osmidiga?! Den där skulle älska(!!) att få komma ut en sväng i rastgården och förmodligen rört sig som vanligt. Vågar dock inte testa, kolla bara magen?! Hon kanske spricker. 

Ovido - Quiz & Flashcards