Alla inlägg under april 2012

Av Greta - 12 april 2012 11:49

Alltså kolla bara magen?!
Blev så full i skratt när jag kom ut imorse... ne, inte snällt mobba tjockisar särskilt inte när det är jag som tvingat på henne eländet. ;) Smällfet. Syns stor skillnad sen i måndags, iaf irl. Måste fylla på höhäcken/högen två gånger per dag nu hos henne... Dag 26 idag, sjuttsingen vad det börjar gå fort nu i slutet!!  

Jag börjar bli lite nojig också och tänka på förlossning... när kommer den hända, tänk om något går fel eller om hon inte tar hand om dom? Kommer ha full fokus i skolan till veckan. Tur att det inte är några nationella prov förrän nästa vecka ;) Borde hunnit smälta vad som än händer tills dess.


Nepp, nu ska jag nog snart börja dra mig iväg för att köpa hö, och titta förbi på ICA för att låna toaletten också. Vi har inga dörrar hemma... några "gubbar" här och byter ut, bara hål i väggarna nu. 


Lite osmidig har hon blivit också, haha syntes när hon klia/åt bajs. Sötnöt.     

Av Greta - 11 april 2012 17:05

Min rastgård = dränkt skridskobana.

Med det menar jag isfläckar lite överallt med någon cm vatten ovanpå.
Skitkul.
Än så länge går det att skotta över snö, fortfarande apmycket i hela trägården. Men kommer nog få acceptera längre fram i vår att det inte kommer gå att ta ut kaninerna under en vecka eller så. När all snö smält och hela gräsmattan är så man sjunker ner i den.
Livet var så mycket enklare när man kunde ha kompostgaller att flytta runt... 


Var något mer jag tänkte klaga på men har hunnit glömma. :P

Juste, jag saknar djupsnön när Casanova kunde springa lös mellan snökanterna. Nu kan han knappt va i gården heller ju, så tror han också saknar vintern. 

Bilder från sportlovet...


Snöstorm hela dagen igår, tog ut Casanova vid kl 18 först då det var uppehåll. Vad jag inte märkte var att det började spöregna sen istället, Casanova rusade mot dörren när jag skulle hämta in honom senare på kvällen. I normala fall brukar han kuta åt andra hållet och jag får locka på honom ett tag. Men vem vill sitta ensam ute i mörkret och regnet? ;)

Av Greta - 9 april 2012 12:58

Tjohej, Udelas mage har vuxit! När jag formade en cirkel (pekfinger mot pekfinger, tumme mot tumme) runt magen i fredags räckte det runt utan problem. Det gjorde det inte idag!
Klippt klorna och från och med nu blir det bara innesittande för hennes del. Vi har gått in på sista veckan av dräktigheten :)... på lördag är det dag 28 och efter det kan det komma bebisar närsomhelst! Dock troligast dom kommer i början av nästa vecka, (dag 30 - 32) mån - ons.


 Syns inte sådär jättestora skillnader.. men går att känna minsann .
OBS, nedre bilden fotat uppifrån är från när det var svinkallt i januari därav är kaninen lite tunnare än normalt...


Märker ni hur många gånger och snabbt jag hinner ändra mig ang. dräktig eller inte? ;) ni ska bara veta hur jobbigt det är... 

Av Greta - 6 april 2012 14:13

Startade en nedräkning samma dag skolan började om efter sportlovet, på hur lång tid det var kvar till nästa lov... igår, kl 12:30 gick den ner till 0 dagar, 0 timmar, 0 minuter och 0 sekunder. Tänk att tiden gått så fort!


Nu kommer tiden dock gå sakta. Väldigt sakta. Dag 20 idag, jag börjar tro hon går tom, verkade så idag. Ja, dock är det vänta ut tiden iaf som gäller innan jag vet om det behövs omparning. 

Så det enda jag kan göra nu är vänta, vänta och vänta... medans jag ligger hemma i min säng hela dagarna. Fml. Påsklov kanske inte är så kul som det låter? Fan inte ledig heller, massa svåra mattetal göra i "läxa" och skriva ett tal. 

 
Bilder på Casanova från när vi var ute i koppel sist, fortfarande massa snö här. Vägarna är dock isfria. Skålarna har börjar frysa igen, solen lurar en bara att det är varmt ute. Isen ligger kvar på havet också. Verkar som första veckan i maj blir då snön försvinner iår, förra året var det snöfritt extremt tidigt, redan i mitten av april!

Av Greta - 4 april 2012 14:20

Hittade ett bo ute hos Udela idag, hon har lagt all halm, hö och till och med lite päls... suck.
Vet inte alls vad jag ska tro, liksom vi är bara på dag 18. Minst 10 dagar kvar, förmodligen 12 -13 dagar... Aja, kan inte göra mer än att vänta och se. Skulle inte förvåna mig om hon bara är skendräktig, men vill som ändå helst inte tro det... gah svårt att veta. Finns honor som boar tidigt, med päls, också och ändå får ungarna. 


Ser det som en positiv sak iaf, hon har ju iaf fått övningstillfälle göra ett fint bo! Så den gången hon väl får bebisar vet hon redan hur man gör. 



Som ni ser, inte mycket päls som dragits. När det är födsel nära brukar dom dra så dom är helt kala.


Får vänta och se ett par veckor... den där kaninen inte gjort annat än få mig förvirrad enda sen första dagen! 

Av Greta - 3 april 2012 16:06

Okej, tjuvstartar påsken lite då va...
Jag får påsklov om exakt 1 dag, 20 h, 13 min och 46 sekunder... 


Men här kommer påskbilderna från förra veckan! =) 
Casanova uppe på dom 4 översta och Udela på dom nedre. 

 
Tycker Udela ser aningen skum ut på flera bilder och lägg märke till tuppen ligger död nere till vänster. ;)  

Ovido - Quiz & Flashcards