Alla inlägg under oktober 2011

Av Greta - 19 oktober 2011 21:14

... riktigt depp idag för gick uruselt på matteprovet. Vill inte alls veta betyget typ. Fyfan. Fattar inte alls vad som händer?! Jag har alltid varit duktig i skolan, men nu ba pang ner i botten... typ, och ingenting annat blir rätt heller. Massa tankar och spyor på de där, men blir för långt "tyck synd om mig" inlägg, får hitta någon annan å tjata ut om de. ;)


Udelis var jättelätt ha göra med idag. Nästan som hon fatta jag har en pissdag och skulle börja lipa om hon bråka för mycket. Låg och myste med henne på magen ett tag ute också. =) mysigt! Visserligen var hon mest på magen för tugga på min jacka, men whatever. Hon har varit snäll idag som sagt. Igår var det väl OK också, men i söndags & måndags var vi inte glada på varandra... 
Kom på jag har världens kassaste mobilkamera. Några bild här iaf, anstränger ni er kanske det syns en kanin!

   Första bilden är kaninen på haha, andra en dag för nån vecka sen när det var full måne över bodan. Kanske lite fail stoppa bilden på Udela ovanför, ser ju ut som hon är uppe i himlen. Men dit ska hon inte än. ;) hahaha hon skulle säkert hamna i helvetet ändå, min lilla älskling <3 


Av Greta - 19 oktober 2011 17:15

Sugen på att skaffa en till kanin jag. Mest för jag tror kaniner mår bättre om dom har sällskap. Dom behöver inte bo i samma bur, inte alls, men om dom får åtminstone kan se, höra och kunna känna lukten av varandra. 

Med tanke på kaniner är kolonidjur, dvs dom vill ha sitt eget revir och är inte helt beroende av sällskap 24/7, skulle man väl kunna säga, så borde det ju funka bra. Skulle inte våga skaffa en till kanin för stoppa ihop med Udela heller, känns som det är stor risk med massa bråk och sådant. Särskilt när planen är hon ska bli utställningskanin, då är inte små bettskador önskvärda alls. 


Finns många olika åsikter vad som är bäst, en eller flera kaniner tillsammans. Jag tror inte det finns något direkt rätt eller fel i något utav sättet man har egentligen, utan hänger väldigt mycket på individen/erna. 


Vad tycker ni? :)



Gammal bild på Udela och hennes syskon när jag var och tingade henne.
Har planer på att skaffa en till kanin senare jag, förmodligen till våren om inte innan. Får se hur det ser ut helt enkelt. :)

Av Greta - 18 oktober 2011 19:45

Började tänka idag på att Udela blivit ganska stor. Fast tycker ändå hon är liten. Inte så mycket större än en dvv ännu? Nej jag vet inte. Så svårt uppskatta storleken när man inte har något jämföra med. Hon har blivit kraftigare senaste tiden iaf. Me like. 

Några bilder från helgen:
   På bilderna ser hon ganska liten ut i jämförelse med min sko och väska, fast då har jag ju ganska stora skor och stor väska. Kanske tar med mig Udela till skolan imorgon istället för datorn? ;)

Av Greta - 18 oktober 2011 19:34

eller gårdagens.


Skulle lägga i nya numret av KU i min mapp med alla kaninpapper osv. Ser det står RECEPT med stora bokstäver på ett papper som redan ligger där. Första tanke "Wuuutt?! Vad fan är det här?? Inte har jag dragit ut några recept på laga kanin?!" 
Såg då det mycket riktigt var mycket riktigt ett recept på laga kanin, fast inte på det viset jag föreställde mig haha. Utan ett gammalt recept jag fått av veterinären för hämta ut medicin, för att kunna "laga" en sjuk kanin. ;) gjorde min kväll typ, fitusan vad jag börja skratta.

Av Greta - 17 oktober 2011 18:02

Nämnde igår Udela älskar tugga på mig, eller ja mina kläder då. Hon biter aldrig på armarna när jag har tshirt på mig...

  Massa små hål. Har liknande hål, fast inte riktigt gått igenom på mina mjukisbyxor & en till tröja. Hålen på byxorna däremot är inte Udelas fel. ;)


Något som gjorde min dag idag var iaf att KU kommit!! :D Ska läsa den nu jag medans jag deppar, fanns ingen mat kvar hemma när jag kom hem så inte fått någon middag idag ännu...

  

Av Greta - 16 oktober 2011 15:01

Nu ska jag sitta ute och plugga med Udela, måste bara byta om först. Kläderna blir så lätt förstörda när man är ute med henne, vet inte när jag ska lära mig man inte ska ha kläder man inte vill ha hål i när man är med henne... 

Förövrigt är hon ganska putt, imorse fälldes öronen bak såfort jag kom till henne och hon hotade. Lät henne vara, för hade inte min jacka där. Nyss fick jag henne ur buren med lite trixande, klippte klor och smorde henne utan problem. Myste lite i hagen, fick klappa å hon skutta upp i famnen osv. Dock brutalt bitande på mina kläder med jämna mellanrum. Men fick några pussar också! 

Ne, nu ska jag byta om. Lämnat min skolväska i rastgården och bra om den inte är helt sönderstrimlad när jag kommer ut igen... Lämnat en banan där med, så hoppas hon går på den istället. ;) 

   Kommer mer bilder sen... tror ja.

Av Greta - 14 oktober 2011 23:13

  Kvällspromenad med lilla gumman. 
Så roligt gå med henne i koppel, känns fortfarande lite ovant med en sån "stor" kanin i kopplet. ;) och denna damen fegar inte på inte, hon ska åt alla håll. Nyfiken. Planerar att tillbringa mycket tid med Udela i helgen, känns som vi behöver det. Blivit så lite kanintid senaste veckan. 

Av Greta - 13 oktober 2011 21:14

Hahah, ett lite random videoklipp på hur det ser ut hemma hos Udela osv. Börjar typ ångra jag börja filma på mig där i början eheheh. Aja, Enjoy. ;) vet ni fått vänta länge på denna... 


Udelis fyller 5 månader idag också, grattis till henne! Och grattis till Kaninfamiljens Myran också, som är precis 1 månad yngre än Udela och därmed blir 4 månader idag :) 


Ovido - Quiz & Flashcards