Alla inlägg under oktober 2011

Av Greta - 27 oktober 2011 17:13

Fixat till en ny header!
Hehe, nu är det snart Halloween så kände mig lite inspirerad. ;)


Var less på min gamla header, så nu får ni ha denna närmsta tiden. Planer på en ny utan blod sedan också... tänkt fota under lovet lite nya bilder, sen så! 


Ha en trevlig kväll! 
Tvivlar på det kommer bli fler inlägg här ikväll, jag ska råplugga till samhälleprovet! Bara provet imorgon kvar, och en lektion svenska grupparbete. Sen ledig nio dagar, som ska tillbringas med en viss liten kanin...! Längtar.  



Av Greta - 26 oktober 2011 18:32

Gammal videoblogg (från samtidigt när jag gjorde det andra klippet inne hos Udela). Här i rasthagen. ;) 
Hoppas på att jag inte säger något tokigt/fult på filmen, haha!


Lite låg uppdatering. Igår var jag trött efter ha skrivit ett kemiprov och glad för inte hade ett måste på tokplugga till något tills idag. Och idag har jag lite tokplugga för haha, samhällsprov på fredag... Sovmorgon sista dagarna nu innan lovet, Perfect! Kommer bli helt utvilad inför ledigheten :D
 

Av Greta - 24 oktober 2011 19:51

Var nästan mörkt imorse när jag gick till bussen. Sen på kvällen då jag vandra hem var det lika mycket mörkt. Kul.
Blir så sjukt trött av allt mörker!
Och känns ju inte bättre veta det bara blir mörkare och mörkare för var dag, snart är det bara ljust mellan 9 - 13 ungefär. Resten av dygnet becksvart. Norrbotten sucks sometimes ;)... längtar tills snön kommer och lyser upp lite grann!
Udela och jag ska njuta för fulla muggar till helgen och framåt då mitt höstlov är. Sen har vi nog inte en längre ljus dag tillsammans förrän på sportlovet!

Random bild min mamma fotat! Hon hade snott min kamera och gjort "inbrott" hos min kanin tillsammans med en 1½ åring... morr!  


Mina tankar om skaffa en till kanin har blivit värre... fan. Upptäckte i lördags jag hade mer än dubbelt så mycket pengar som jag trodde på kortet. Då borde man bli glad va? Kan ju säga att det blev inte jag! Tänker på allt kul jag dissat för jag "var så fattig"... 

Av Greta - 23 oktober 2011 18:08

  Några bilder på Udela i sin bur. Hela hon ser helt ojämn ut, haha! Syns till och med ringar runt ögonen. Fäller gör hon. Flyger vita hår överallt. Går jag ut i en mörk tröja är det kört. Kom därför på den smarta idéen ta min gamla vita vinterjacka, dels för den är så varm också.

Super tycker jag, men inte min mor. Så har gått och frysit idag istället och fått alla kläder nerhårade. Nej, nu ska jag gå och diskutera det där med min kära mamma. Hon har inte kommit med ett enda argument hittills så jag vet inte alls vad som är fel med ha jacka utomhus utan är bara sur på det, också. :) mycket jag är sur på idag!

Av Greta - 22 oktober 2011 17:24

  Några nya bilder på Udela.
Blev inte alls särskilt många och knappt någon där hon satt och visa sig lite fint. Dökallt om fingrarna ute så gav upp ganska snabbt. Måste köpa vantar/mössa snart. Inhandlat en vinterjacka idag iaf, dock ingen att ha hos kaninen ännu.


Ungefär 0 grader här idag!
Lite roligt, kom snö i Dalarna tidigare i veckan och idag kom det snöblandat regn i Lule, Boden & Pite. Men ingenting hemma i min by! Som ligger ungefär 4-8 mil norr om dom städerna. :)

Av Greta - 22 oktober 2011 14:19

Igår hade jag & Udela videosamtal med våra kära kaninvänner söderut. :) Riktigt mysigt! Satt och diskuterade våra kaniner, och lite allt möjligt. Bor man inte så nära man kan träffas och prata/kolla kaniner ofta får man väl ta till msn. 

Photobucket

 Väldigt udda feeling bara, gick ut i min morgonrock & foppatofflor, bärde på en kudde med datorn på som jag prata med... Sen sätta sig ute i trägården och surra med kaninen och vidare med datorn. Tur det var mörkt ute. Men å andra sidan vet nog alla grannar att jag är lite konstig redan ;)...


Btw, så här vi lärde känna varandra också. Började surra på kanin.ifokus haha, och sen vidare på msn, sms, telefon och sen åkt hem till varandra osv. ;)

Av Greta - 21 oktober 2011 17:21

Skrev tidigare jag är sugen på en till kanin, och följer upp det lite här.


Jag ska skaffa en till. Vet inte direkt när bara ännu eller vad för kanin. ;) Sugen på en angora, som jag nämnt tidigare. Men även en till Rex skulle vara kul. En jättekanin skulle vara mysigt med. Eller en pluttis, dvärgkanin av något slag. Finns så mycket välja på! Väntar ju någon utställning framöver, kanske kommer i kontakt med någon trevlig ras då. 


Har massa planer/ideér på vad för kaniner jag vill ha, göra med dom osv. Men känns ändå inte som jag vågar drömma mig bort allt för mycket, rätt vad det är så får man bettfel eller pasteurella eller något annat "roligt" som stoppar käppar i hjulet för allt...


   Lite random bild på en kanin jag fick syn på i Frankrike, kände mig tvungen fota den. Kaninnörd som man är. 


Men förmodligen kommer det inte bli någon mer kanin förrän nästa år någon gång. Känner jag inte har råd just nu, har endel pengar, men vill ha dom som ööh? kommer inte på vad det heter, men ifall det skulle hända något akut är det bra om man har en slant. Åtminstone så det räcker till skicka in en död kanin på analys ;)...

Av Greta - 20 oktober 2011 19:27

Bara för jag är på "rätt" dator, bebisbild på Udela!
   Helt sjukt hur liten hon varit!!! Kan knappt fatta att hon blivit så stor... förresten typ 3 månader har jag haft henne nu för någon dag sen. :)

   En bild på när hon låg och vila också. Ser typ aldrig henne göra det! Typ hänt en gång senaste månaden. :P

Ovido - Quiz & Flashcards