Alla inlägg under oktober 2011

Hej

Av Greta - 11 oktober 2011 23:07

jättefin rubrik, jag vet. 
Upptäckte idag mitt hö börjar ta slut. Illa. Nothing last forever ;)... känns dock som det gör det när man bara har en kanin. Köpte 7 kg i juli när jag skaffa Udela, det räcker säkert 5 månader. Klarat mig på 1½ säck hö sen juli också... Fortfarande kvar spån också, men har slutat använda det.

Måste köpa nytt hö iaf, såg en bonde som sålde i närheten, dock stora balar. Känns inte som vi kommer hinna göra slut på en sådan... Ska väl kolla upp med någon i stalllet också om dom vill sälja i "lösvikt" också kanske. :P


På fredag blir det Udela mys, och imorgon med. Imorgon slutar jag tolv, och på fredag blir det nog skoldiss/hemplugga haha, tänker inte åka till skolan för ha lektion i en timme. Tar 5 timmar totalt åka dit, ha lektionen, åka hem och så väntandet emellan allt... nej det gör jag inte. 

Av Greta - 10 oktober 2011 08:38

Tänkte skriva lite för/nack-delar med hampan. Dock gode trött så får se hur detta blir. ;)


Fördelar:
* Far inte runt på samma sätt som spån, ligger stilla och blir inte sådana här "gropar" utan strö heller tycker jag.
* Luktar gott
* Håller borta pisslukten bättre än spån

* Lätt också, inte tungt bära en "bal".

* Suger upp bra utan se äckligt ut fort.

* Dammar knappt.

* Känns som det ska vara skönare gå på, mjukt och fint.


Nackdelar:
* Priset! Ganska dyrt, en spånbal kostar typ kring 70-80 och räcker länge. Hampa kostar typ 100, 120 kanske? Inte säker. Och räcker kortare tid än spån. Blä. 

* Ser inte lika fräscht/ljust ut som spån. Typ grått och tråkigt.
* Tog en evighet få ut ur förpackningen/buren. Kanske beror mest på att jag är seg men ändå. ;) 


Kommer fortsätta med hampa jag. =)


Ska bli intressant se om det blir någon skillnad mot hur spånet varit när det fryser å så. :P


Av Greta - 9 oktober 2011 21:47

Bläddrade igenom hela min bdb i skolan för några dagar sen, sökte en bild på mitt hus, och såklart kom jag bara över en massa andra bilder. Bland annat en av mina förra kaniner. Kom fram till att jag saknar henne.

Konstigt det där, knappt ägnat en tanke på henne på månader typ... 

     Lägg märke till hon går lös på alla bilder!! :)


Finns så mycket jag kan berätta om hur speciell hon var, men känns som det skulle bli waaay to långt inlägg... Hade henne när jag hade det ganska jobbigt med mig själv, och tur var väl det, vet inte alls vad jag som blivit av mig annars. Otroligt mycket tacka henne för. Min lilla vita fluffig pälsmössa ;)... 


Nej, nu ska jag sluta vara känslosam. Eller inte, ska se Grey's och det lär bli gråt, skratt och skrik framför det istället. Ganska sjukt hur mycket en tvserie kan betyda? Neeeej ska inte analysera det där nu, fel blogg! Hehe, jag har en egen blogg också. Denna är till för kaniner. Så gott de går. ;)


Godnatt folket :)

Av Greta - 8 oktober 2011 15:29

Eller kiss på lådan, kanske det ska stå?

Udela ger dissen åt sin nya toalåda med väggar. Inte en enda bajsplupp inne i den. Hon bajsar ovanpå den istället. Suck.

 

Av Greta - 7 oktober 2011 21:26

Till er som länkar min blogg, kolla gärna att ni har rätt länk hit. Dvs kaninbodan.bloggplatsen.se. 


Ser på förra bloggen, på blogg.se, att jag har haft besökare där varje dag sen jag flytta hit och känns lite onödigt.

Så kolla gärna över era länkar :)...


Orkar inte skriva så mycket annat idag, astrist väder och jag är trött. Nu dör min dator också. Ajöss, ha en fin kväll!

Av Greta - 6 oktober 2011 15:18

Kommit fram till att jag jämt klottrar. I mina skolhäften hamnar det mycket. Men inte så mycket som förut, i sjuan hade jag alla häften överfulla med "bilder". Å det jag klottrar mest är såklart kaniner, nörd som man är. ;) men även hästar (gammal hästnörd) och andra djur. Försöker mig på människor ibland också, men känns bara konstigt. Fantasifigurer gillar jag rita också. Man kan ha så kul med en penna. :D 
Lite gamla bilder, har inget nytt på foto:
   Denna gjorde jag i trean haha! Föreställer en f.d grannes kanin Shadow. Typ den som fick upp mitt kaninintresse skulle man kunna säga.
   Visserligen harungar detta, hade som fundering göra en akvarell på detta i åttan när vi hade "Skolskogen" men lät bli. För svårt måla snyggt "viltgrå" med vattenfärger. ;) blev en björn istället.
   Tidsfördriv från sjuan/åttan?
   Hm, denna är nog det nyaste jag har bild på. Fördrev tiden i somras med rita av olika kaninraser från min skaf-broschyr. Haha kul liv jag vet ;) detta föreställer en rex men tycker inte det blev så likt.


Saknar verkligen ha bild i skolan! Och slöjd... känner jag har lite för mycket kreativitet göra mig av med ibland och då duger inte rita ut hur atomer är uppbygda. ;) 

Av Greta - 5 oktober 2011 19:56

Idag var det helt okejt väder när jag kom hem, funderade på ta ut Udela en sväng i koppel men blev liksom inte av. Sugen på att börja hoppa lite för skojsskull med henne, men nja, känns lite ovärt eftersom det snart kommer massa snö... 


Blev lite mys med henne iaf innan hagen, tycker hon börjar kännas riktigt fin i hullet. Ökat fodret lite, tror det är det som gjort susen. Dock rädd att det ska bli för mycket, vill absolut inte hon ska bli fet. 
Råkade nog skrämma henne lite också när jag smörjde henne, hon brukar ligga rätt fint korta stunder men inte idag. Var nog min mages fel, för den lät en jäkla massa. Stackarn trodde la hon skulle bli min middag ;)


Nu ska jag ut för avmaskningen, sen in och plugga! Engelskaprov om ca 12 timmar och jag kan inte ett piss. 
Grey's Anatomy ikväll kl 21:00 på Kanal5!!
Det ska jag med se, senare, efter plugg.. :( 

 

Av Greta - 4 oktober 2011 19:46

I söndags började jag andra omgången Axilur till Udela. Blev tabletter, mitt flytande är nästan slut. Knosade, doserade och tryckte i det inuti Udelas favoritgodis - banan. Hon älskade dom och gjorde det jag trodde var omöjligt, smaska i sig något fortare än vanlig banan.

Både jag och hon är nöjda, for once. ;)

   Gammal bild på Udela och en bananbit. Här hade jag spån, die spån die, måste säga jag gillar min hampa bättre. Kommer "utvärdering" på hampan i helgen när jag städat. :)

Ovido - Quiz & Flashcards