Alla inlägg under oktober 2011

Av Greta - 3 oktober 2011 19:54

Tänkte skriva lite om bra/dåliga saker med ha utekanin vinter, men ska fokusera på det bra mest. Måste peppa upp mig inför närmsta halvåret. ;) 


Det är inte så jobbigt ha utekanin egentligen. Det som tar emot mest är egentligen lathet, iaf för mig, för det finns inga dåliga väder. Bara dåliga kläder. ;) Allt har en lösning, frusen skit & vatten osv går underlätta lite. Tror jag måste skriva ett inlägg med tips på det senare iår...
Fast nog har man liten lust gå ut när det är sisådär -34 och en meter snö... Men då kan du tänka på detta som är bra med utekanin: 


* Ni kan vara ute i snön, även länge om man vill. Inte behöva bry sig om brutala tempratursskillnader osv. Är det -25 och äntligen sol efter många dagars snöande vill du ut och då sitter det någon där ute och väntar på dig, som med glädje vill skutta av sig med dig!


* Stjärnorna, som tidigare nämnt. Min favoritsyssla på vintern typ, ligga i en hage och kika upp på himlen med en kanin skuttandes runt en eller vilandes på magen. Mysigt. Glöm inte att önska något bra när ni ser stjärnfall!


* Bättre bilder, mycket bättre ljus utomhus för det mesta. Gillar att fota ute jag, alltså, tar jag in en kanin och fotar blir jag inte alls nöjd med bilderna. Någonsin. Tycker bara blixten blir fel och blabla. 


* Du kan bli inspirerad av hur vackert månen lyser på snön, norrskenet eller stjärnorna, så när det är dags skriva novell i skolan har du det i bagaget och får till en toppennovell så när det är är julavslutning får du gå fram när hela skolan stirrar på dig och hämta ett pris. Att du sen kanske vann godis, som du inte äter gör inget, ge bort dom och gör någon annan glad. Hände mig. ;)


* Och sist, men inte minst, Känslan efter man varit duktig och städat/umgåtts med kaninen ute länge i kylan,när man får komma in och mysa ner sig i ett varmt bad eller sängen. ;) thats freakin awesome!


Peppa peppa peppa, snart är det vinter! :D

Av Greta - 2 oktober 2011 18:39

muahhaha iår kommer bli bästa haloween, jag kom på jag har en kanin med ståöron! Blir mycket lättare klä ut, kan trycka på en häxhatt på öronen eller varför inte en tomteluva till jul? Ooooh vad kul jag kommer ha!!! Slipper tänka ut massa konstiga konstrueringar (vet inte hur det stavas) för få en hatt/annat sitta kvar på skallen. Bara trycka på öronen. Me like....

Bilder från tidigare år:

    


Förövrigt så vill inte alls min video laddas upp, testat tre olika sidor men icke... ska testa någon dag från den andra datorn.

Av Greta - 2 oktober 2011 12:06

...känns som det bara regnar nuförtiden.

Jävla höst. 
Men snart kommer snön! Förra året kom första snön 14 oktober, kom en dm då och låg några dagar innan det smälte bort och återkom senare... Så kanske dags snart?


Ska försöka lägga upp min videoblogg åt er idag, så ni har något sitta inne och se på i regnet. Fast kanske inte regnar hos er, men då har ni en anledning sitta inne iaf.  





Oj?

Av Greta - 1 oktober 2011 18:49

Efter ha städat Udelas bur tänkte jag lägga in en gren med massa smarriga löv.
Fick syn på detta.

Verkar som någon annan hunnit ta alla björklöv före mig...


Hallå? Dom var väl där gröna och fina innan jag börja städa, eller? 
Hänger tydligen inte alls med i svängarna jag, så är det när man börjar bli gammal!   

Av Greta - 1 oktober 2011 16:49

Idag har det varit gött väder, sprungit i tshirt hela dagen ute utan frysa och utan fått armarna cuttade. ;) 11 grader varmt!
Sprungit med Udela i koppel och fotat när brorsan gjorde det.
  Hade planer först på ta med henne till skogen och gå på liten utflykt. Men kom på att jag inte har någon transportbur ännu så orkade inte. Behöver verkligen ta tag i att skaffa/bygga mig en nu! 

Av Greta - 1 oktober 2011 14:34

Kommit fram till idag att jag vill ha en angora. Eller ja, jag vill ha en pälsmössa men roligare göra en själv än köpa en på stan. ;) Så efter lite funderingar har jag kommit på det är en angora jag vill ha! Vore ju jättreroligt göra grejer av pälsen :) 

PhotobucketEn jättefin chinchilla angora jag ritat ;) lite sne och konstig. Ritat med musplatta. En sådan där kanin vill jag ha! Eller en vit rödögd eller ryss angora... fast har ju redan en vrö kanin så mer t/roligt om det blir en chi. 

Går det som jag vill skaffar jag kanske en angora nästa år. ;)


Ovido - Quiz & Flashcards