Alla inlägg under november 2011

Av Greta - 14 november 2011 21:22

.. försöka komma ihåg. Note to myself.


* Klippa klorna på Udela, på onsdag för endast då jag har dagsljus ett tag.
* Hämta en transportlåda (hihi, min mamma är bäst. Hon skrev på fb jag behövde låna en å flera som kan låna ut, bara för mig å välja :-) )
* Hämta galltvål (mamma skulle köpt imorgon åt mig, men även det fråga hon om på fisbok å fick napp)
* Baka (till försäljningen på utställningen, kom mejl tidigare i höst och nog kan jag baka alltid. Var längesen och blir skönt göra ngt praktiskt & gott å efter bakat varannan vecka hela nian så är jag pro på fikaförsäljning och vet vad folk vill ha ;) )
* Handla matsäck (eller ta med pengar, hmm.. finns ju en nice restaurang på porsön men vore samtidigt gött med vanlig mackor & drickyoghurt har aldrig tid/ork fixa något på morgonen/kvällen. I love frukostmat)


Min mamma är bäst som sagt, så skönt få hjälp med kanineriet ibland. Visserligen är tanten allergisk, men handla åt mig kan hon och pappa göra för jag tar mig inte själv någonstans precis eller har tid alltid, fick massa massa hjälp med bygget av henne i somras med. Hehe, hon är lite kul ibland, kom ut förra veckan "Du skulle ju kunna bygga ett fack till såhär över också *pekar på* så får du plats med en kanin där också". 

Nu man får dåligt samvete över man var bortrest morsdag & mammas födelsedag ;-) 

Av Greta - 14 november 2011 08:14

Gav Udela en fet morot igårkväll för fira månadsdagen, själv tog jag lite hemgjord chokladmousse. ;)

Fick hem nytt hö också, skönt då det gamla var nästan helt slut och jag började undra vad jag skulle ta mig till. Nu har jag en säck iaf så klarar mig några veckor :)...


Mitt transport problem löser sig nog också, mamma erbjöd sig betala för en låda. Tidig julklapp till mig. Fast vet inte om jag kommer låta dom köpa en iaf, jag vill betala själv för min kanin och inte att dom ska lägga pengar på grejer jag tycker är onödigt köpa heller. Det är fel. 
Ne, har nog någon idé på en billigare lösning.  

 

Oh crap vad tung skolan ska vara. Ångest inför fysikprovet, nästan gråtfärdig och kan inte somna. Sov bra 1 h 45 min inatt, annars vakna jag med jämna mellanrum av jag vred på mig eller nått. Borde lyssnat på jävla spåkulan på facebook "ta inte på dig mer jobb än du redan har" å jag ba "äh lite till spelar ingen roll, det blir kul, jag kan göra de där med.. å de.." och nu har jag hur mycket som helst tidskrävande skit?! Allt är sånt jag måste göra själv, kan inte ta hjälp av någon. -.- morr.
Matar någon min kanin om skolan mördar mig?^^

1 dl pellets (jämnt mätt, hon får inte bli fet) & några solrosfrön. Vatten i skålen. Fyll höhäcken. Done. ;)


Men men det går nog bra iaf. Överlever väl iaf... 

Av Greta - 13 november 2011 14:02

Måste vara -2.
Skulle skotta bort all skit från toahörnet i hagen, men gick ju inte rubba en enda kula. Får hoppas det är + någon kväll framöver så jag får bort allt. Eller att det kommer snö så det går å täcka över ;)... Ne men ska försöka få bort det lite hårdare/fixa så de går få en toalåda över.


Lite bilder på tjejen.

Hon satte sig ganska snabbt och "visade upp sig", får hoppas hon gör det på lördag också. =) dock tycker jag hon sitter lite ihoptryckt, men hon ligger inte platt iaf...

          

Ska bli kul se vad domarna har säga om henne!

Av Greta - 13 november 2011 12:25

Trodde det var tidigare i veckan och jag hade glömt det, men icket. Idag fyller Udela hela 6 månader =)

   


Haha svansen! Här spurtar hon efter mig, som är på utsidan och försöker fota hela henne. :P  omöjligt få en bild på hela härligheten idag.


Har nyss städat buren jag, blev dock tvungen gå in och ta värmepaus. Hade knappt känsel i fingertopparna. Så kallt är det inte. 2 grader! Fast vet inte om det är -2 eller 2+ då jag har lite problem med våran termomter. ;) 
Ska snart ut igen för fota hela damen på bordet. 

Av Greta - 12 november 2011 17:52

   

Pissigt väder fota i = pissiga bilder.  

Av Greta - 12 november 2011 14:40

Gurka vad sur jag är. Måste vaknat på fel sida idag. Morr!


Hade tänkt gå till byggfirman imorse, men tror ni inte jag försover mig och vaknar när det är försent ta sig dit innan stängning. Det jag ville ha därifrån var då tunn plywood typ, så det inte skulle bli en sån tung låda bära sen. Inte för det skulle göra något om den var tung, enda sträckorna jag planerar bära den är från bodan till bilen, från bilen till utställningsburen. Å tebax då ofc.


Funderar på kanske köpa en nu, men vettefan när jag ska hinna det innan helgen... nepp. Känns fetonödigt köpa en, har redan två st (som sanerats och nu ska stå ute över vintern) och varken behöver eller vill ha tre stycken sen. När/om jag skaffar flera kaniner blir det bygga/beställa en låda i trä som har flera fack. Äääh skitsamma, ska kolla med grannen om jag får låna deras katts transportbur. Elr så får jag vara lite kreativ och taga vad man haver.


Detta är inte det enda jag har tänka på, hur mycket viktiga grejer som helst jag måste ha klart under veckan som kommer. Orkar inte ens rabbla upp allt. Å hur mycket som helst jag inte vet när eller hur jag ska göra med?! Jag behöver tiiiiid. Frustrerad.


Fet arg på mig själv för jag inte gjort mycket av allt tidigare. Men har inte kunnat göra iprincip något mycket tidigare för inte vetat hur det skulle bli eller vad som behövts. Fyfan. Lust lägga mig under en sten och aldrig titta fram igen.

Av Greta - 11 november 2011 21:06

Känner lite för skriva nu. :)


Imorgon ska jag väl köpa virke så jag kan börja bygga en transportlåda också, hehe. Dock inte haft tid riktigt klura ut på hur jag ska bygga ännu... Humm... vet väl på ett ungefär men får finurla ut hur jag ska bygga på bästa sätt. Känns lite "eeh orka, åker på dm å köper en i plast istället" fast nej jag vet inte. Tycker dom är jävligt dyra såfort man ska ha lite större? Liksom 400:- för lite plast. :S Å mycket roligare bygga. Men virke kostar det också.. har iofs kvar lite sen i somras så skulle nog få ihop till en låda. Men inte riktigt det materialet jag vill ha i... får sova på saken. 

Vad har ni för transport till era kaniner? :)



Huuu vad kallt det börjar bli ändå, börjar bli dags leta fram mössa & vantar så man inte huttrar så ute hos kaninen. Mina jättefina bra perfekta vantar jag hade i vintras är kastade, dels pga sjukdomen och dels för det gått hål i dom på fingrarna. Allt skrapande på is heheh... hade dom väl 2 vintrar hos kaninerna. 

Av Greta - 11 november 2011 16:16

Nu är det helg och jag ska väl ha lite tid skriva på :)

Inte hänt något särskilt sen sist, det var något i onsdags jag tänkte på/hände jag ville skriva om men det är helt borta nu. :P


Såhär fint var det imorse när jag vaknade! Frost. Kanske blir vinter snart ändå? Vi har inte ens is på havet ännu och det är snart halvvägs i november! Brukar kommit is redan vid halloween. Kanske ska satsa på ta ett sista dopp? ;)


Imorgon har jag tänkt fota Udela då det är ljust å så. Kommer väl nått trevligt inlägg i helgen i hope. Känner ingen vidare inspiration och skriva för tillfället, får väl se hur det blir.



Ovido - Quiz & Flashcards