Alla inlägg under november 2011

Av Greta - 8 november 2011 21:44

Tar paus ett tag nu...
Känner jag behöver rehab. Haha! Suttit 3 timmar idag på bloggen (gjort två inlägg, det som kom tidigare idag och ett som försvann för jag skrev så länge jag loggades ut när det skulle publiceras...) jag skriver segt, formulerar om och får nya idéer.


Har massa annat prioritera i veckan, måste välja bort något och ja... nog bloggen som stjäl mycket tid. Fan fan fan vad grejer jag kom på jag har nu då. 


Vi "ses" till helgen igen! =) Ha det bra så länge.


Detta inlägg tog 16 minuter skriva om ni ville veta, någon mer som bloggar segt eller?^^



Av Greta - 8 november 2011 13:17

Jag fortsätter min count down till utställningen. 11 dagar nu! Tänk att jag räknat ner sen typ 70 dagar (dock paus senaste månaden) haha och enda sen i maj har jag längtat ;)
Funderar på klicka hem något rengöra tassarna med, typ så snart som möjligt. Känns som hon börjat lägga på sig lite lite på ryggen igen sen jag började ge solrosfrön. Pälsen känns blankare/mjukare också, hon verkar ha fällt klart. :) 

Känns liiite drygt nästan ha utställningen tänka på nu också, när det är mycket i skolan. Fast egentligen skolan jag stör mig på, synd det är rätt grej lägga energin på. Kommer fler utställningar, tyvärr bara en chans med varje inlämning & prov... 


Måste spya av mig lite mer också, min älskade Pajalabuss har slutat gå! :( Brukar ta den hem varje onsdag kl 12 då jag slutar, men nu är den borta från ltnbds hemsida så jag får lov vänta till kl 13 på Haparandabussen som har oskönare säten och brukar vara proppfull... Inte nog jag väntar 30 - 90 min sittandes på skolan innan jag börjar alla dagar, är jag fast här 1 timme efter med :( JÄVLA SKIT!!! Edit: Nog lagg på hemsidan, mina klasskompisar åkte med den idag (9/11) dock kommer den sluta gå runt till gymnasiebyn när tidtabellen byts så jag får ändå vänta till ett typ för hinner inte till hamnen -.- ... 


Gammal bild, snodd av Sara. Hon kommer hit på jullovet btw för hälsa på oss igen.   

Av Greta - 7 november 2011 17:18

Michis frågade idag vilket datum hennes Dudley är född, 5 mars svarade jag. Tänkte lite. "Bebben" har blivit 8 månader! När hann han bli så gammal... Han är ju i princip vuxen nu. Vart har tiden tagit vägen?!
Han kommer alltid vara min lilla bebis iaf, hihi. Okej då.. han är din, Michis ;)


Lite bilder på gubben genom "åren" eller snarare sagt månaderna. Till vänster första gången jag såg han, till höger senast jag såg han (3 månader sen).
Förrästen, hur går det med hans kulor? ;) 


Miss you! Komsi komsi till norrbottis och hälsa på.. puss på er. 

=)

Av Greta - 7 november 2011 08:01

Några bilder från igårkväll. =)

Blev aldrig någon koppeltur, tyvärr. Min fot är trasig. Hemskt att springa upp för 96 trappsteg nu på morgonen. Skaver och klibbar om foten när jag har skor på mig. Fick kokande vatten över den i tisdags, men bara blivit värre send dess. 

Btw, jag suger på komma på rubriker nuförtiden. 

     
Såklart skulle hon tugga lite på min jacka också ;)  

Av Greta - 6 november 2011 21:34

Nu blir alla jätteglada, jag också och kanske även Udela. ;) Anmäld till utställningen!

Btw, heter det Anmälan eller Anmälning? Kvällens fundering.Tror jag skrev fel när jag skicka in nämligen xD whatevah. Blanketten är inskickad iaf och det är betalt. 



Sådär hoppas jag hon ska sitta på dommarbordet sen och visa hur snygg hon är. Blir spännande och se hur hon tar en utställning, ny plats och massa folk osv.

NOTE till LINNÉA: Mina päron är helt klara på att köra till Luleå the big day så det är bara för dig & Nilla åka med oss om ni vill. :)


 

Av Greta - 6 november 2011 09:45

.... imorgon är det tillbaka till verkligheten som gäller.
Känna press, stress, plugg, pendla, tidiga mornar, långa dagar, i mörker...

Tror knappt det är ljust på onsdag när jag kommer hem tidigt längre. Å stackars kaninen får sitta ensam inne hela dagarna, typ tills jag kommer hem då. Kommer sakna henne på dagarna.
Kommer inte på en enda bra grej med börja skolan igen :(


Idag ska jag ta ut Udela i koppel har jag bestämt. Och nog sitta ute i rastgården med henne lite också, dock läsandes. Skulle behöva läsa klart en bok idag, plugga lite fysik och skriva tyska. Tyskan känns mest tung, lite konstigt kanske då jag tänkt skriva om kaniner bland annat (mina intressen). Någon som vet en tysk sida med fakta om kaniner?, där jag kan kolla ord ifrån för kunna berätta om min kanin/burar/osv så blir jag lite glad. =)


Vädret är btw astrist idag med. Hade hoppats på sol så man skulle ha lite ork... men icke. Ligger inrullad under en hel hög med täcken & filtar, vill aldrig mer kliva upp :3


Lite deppigt tråkigt inlägg, men har laddat upp med flera roligare i utkastet som jag hoppas ni ska gilla! Så har något slänga upp när jag inte har inspiration/tid till skriva något just då. =)

Av Greta - 5 november 2011 19:23

Varit i Luleå idag, kom hem med en ny hampabal, lite halm och en påse papperspellets.
Var sugen på några leksaker åt Udela också, men hade inga pengar med mig, betalade det andra via mamma som var skyldig mig, så leksakerna får bli julklapp istället. =)


Jag ville åka på Byggmax sen också, det fick jag däremot inte för bilen var redan full av ungar och annat handlat. Har planer på ett nytt litet bygge - en transportlåda. Har nämligen ingen ännu, dom få gånger Udela transporterats hittills har det skett i en kartong eller foderlådan, haha! Så blir nog gå på byggfirman i byn under veckan istället, fan jag inte tänkt på det tidigare nu när jag haft lov, varit bra väder och all tid i världen för byggande... 


Bild på kaninen som för en gångs skull inte verkade ha något emot lite mys :)..     

Av Greta - 5 november 2011 15:19

 
Hehe, hade en hysterisk lillebror när vi kom hem idag och som den awesomea storasyster jag är frågade jag "ska vi gå ut till kaninen hjalmar?" ungen sluta storböla på dirren "ja!"   
Klappa kaninen sög, men mata, det var grejer det! Framsteg, i våras skulle han bara spela fotboll med kaninen som fotbollen...
Udelis fick maskrosblad, solrosfrön, morot & en färsk jordgubbe.
Har snart en kanin som rullar fram (då blir det nog fotboll igen), eller en bror utan fingrar ;)... Vet inte varför jag fick ett djurälskande syskon så sent i livet?! När han är nog stor å kunnas sköta kaninen utan uppsikt ja då är jag typ 23... 

Ovido - Quiz & Flashcards