Alla inlägg under november 2011

Av Greta - 4 november 2011 12:58

tills 19 november..

Utställningsdax!


Suttit och knåpat med anmälningsblanketten på bägge datorerna nu haha, och tror jag har koll på hur det ska se ut. =) dessutom lyckats ladda hem 10 st blanketter, så går det när man är ivrig! 

Då är det bara den stora frågan kvar OM jag ska anmäla eller inte...?

Vill inget hellre, men aah... så nervös för det ska vara något som inte går igenom med henne! Alltid lika positiv och aldriga några bekymmer *ironi* ;) 
Samt jag har ett fetstort fysikprov i 3 h dagen innan, kommer min förvirrade hjärna klara av att koncentrera/förbereda två saker samtidigt..? 

Aah omg... aja, sista anmälningsdagen är på måndag. Några dagar kvar fundera/övertyga mig själv om jag har en rabies-kanin eller en toppkanin ;)


Hur som helst ska jag på utställningen, jag är anmäld och klar till nybörjarkurs i kaninuppfödning (tror jag det var haha). Och fotta, glo på kaniner, hoppas på en allmänt trevlig dag å att det inte är några snygga tillsalu djur där hahah för då kommer jag bara vilja ha haha ;)...


Gamla bilder från utställningar.

Av Greta - 4 november 2011 10:19

Eller ja, klockan är väl halv 11, nästan lunch. Jag vakna nyss iaf. ;)
Ber om ursäkt för korniga skumma bilder. Hade inställt på tokigt ISO kvar sen i söndags. Vilket förklarade veckans bilder nu helt plötsligt :P...

Såhär såg det ut när jag kom ut till bodan imorse. =)

Ge litet maskrosblad, tänkte ge na en morot först men kom på det halvvägs ut. :)

Nyfiken tjej som vill ha mer! Hon tröck ner foten i vattenskålen också haha!
 
Så öppna jag buren för fota lite mer, men hon trodde det var bärning på g så spurta iväg.. ;)

På sitthyllan. :) Btw, den där kaninen gör alltid sådär med bajset...? normalt.se. Kissar och bajsar i lådan. Och bajsar brevid lådan. Var en till bajshög vid höet såg jag också.

Fina tjejen! 

Grymt tråkigt väder idag, grått, dimmigt och fuktigt/småregnar. Därav burbilderna. Tar ut kaninen i rastgården lite senare :) 

Av Greta - 3 november 2011 14:57

Bestämde mig för det skulle bli en städdag idag, och gode imponerad, jag gjorde som jag sa! 


Först släpade jag fram mina gamla kaninburar & tillbehör inte det lättaste själv flytta två tunga burar, tvättade med diskmedel och sen virkon. Jäkla skrubbande och sprutande, ont i armen nu. Stökade undan allt dom och det ska nu stå över vintern så kanske jag vågar använda dom igen till våren eller så. Upptäckte dessvärre att min favoritbur var möglig?! Såg inte vackert ut, sket i sanera den, blir nog tippen istället då den var grön och vitprickig på så många sidor att det inte var någon idé försöka byta ut.

Efter det blev det sanering av mig själv, i tvätten med kläderna, in i duschen och hoppa i nya kläder. Käkade mellanmål, blev ashungrig efter allt städande!

Så gav jag mig ut till kaninbodan istället, röjde klart där. Mest sopande och så lite omflyttning av strö och sådant.
In i huset, städade garderoben och plocka undan lite smutstvätt  och nu ligger jag här och tar igen mig... phu!

Allt detta hann jag med på 2½ timme! ;) stolt. 


Nu planerar jag skälla lite på min syster, hon sitter med sin kille på rummet och har lämnat ungarna uppe skrikandes och hon ska vara barnvakt...? Aja, ska se till hon tar lite ansvar nu och inte bara hånglar. Barnen är hungriga, jag med och hennes uppgift var laga mat idag!


Blir ut och mysa hos Udela såfort päronen kommer hem :) knappt träffat kaninen idag för bara städat och städat sen jag vakna typ!

Av Greta - 2 november 2011 21:31

Städade endast Udelas bur idag, det tog en jävla tid så gav upp sen. Öser hampan med en vattenskål, ni vet en vanlig plasthängskål. Akitaskål tror jag dom heter. Det dryga är att en full sådan är lika mycket strö som behövs på lika stor yta i buren. Så blir en jäkla massa skålar jag fyller i min bur på 2.30x70 meter... inte roligt. 
Ska försöka komma ihåg ta ut en bytta tills nästa städning.
Good luck med det, mitt minne är som ett såll. Seriöst, stängde ner ett sms för börja skriva ett annat till en annan och hinner glömma jag skulle det medans jag stängde ner det första (medans jag tröck på en knapp)......


Varit inbrott inatt längre ner på min gata, läskigt! Hände medans dom var hemma, sovandes. Blev genast orolig någon skulle komma hit med, och kidnappa min kanin... huhu. Mamma gör inte saken lättare heller "Tänk om någon kommer och gör inbrott källardörren" jaa kul det vore då, bara ett draperi mellan mitt rum där jag sover och den "hallen". 
Från och med nu sover min dator med mig, mobilen gör det redan, och kaninen... får hoppas hon är redig och klarar sig själv. Sist någon annan än jag försökte ta na attackera hon, och hon är inte alls lättfångad i sin stooora bur. :) hehe.. nej kommer ändå vara orolig nu framöver.

Av Greta - 2 november 2011 15:05

Dagens plan, eller typ kvällens.
Städa kaninbodan.
Ska sopa ur och göra massa grundligt. Kan komma snö vilken dag som helst så jag ska passa på! Underligt att det inte kommit minsta lilla snö ännu.
Känner inget städsug direkt... nästan mörkt ute redan. Har dessvärre inget annat göra så lika bra passa på.
Internet har bestämt sig för inte funka på mitt rum och någon annan ska ha den där datorn nu.  

Av Greta - 2 november 2011 13:43



Hihi, Udela ser inte alltid så charmig ut... Ibland skymtar man en liten dubbelhaka?! Jag har dragit ner på fodret kan jag lova. Rex i dubbelhaka är inte minsta lilla fint ;) ... inte en ung rex iaf, ne ne, hon måste vara i fint hull på några tävlingar först. Sen när hon blir gammal kan hon väl få bli fet om hon vill det^^ ;)



Av Greta - 1 november 2011 11:21

Jag blev utmanad av: Susanna www.livetmedkaniner.blogspot.com 

Varför började du blogga? Började först hösten 2009, det var Michis (http://michiskaks.blogg.se/) som sa åt mig och börja blogga. Hon hade också nyss startat en kaninblogg då och ja jag vet inte varför hon ville jag skulle börja? Jag tyckte dock det var svintråkigt, för fick inga kommentarer haha. Gav upp och sen började jag om sommaren 2010 och kört på sen dess, dock paus någon månad i somras när jag var kaninlös.
 

Vilka bloggar följer du? Dom under mina länkar, och även andra kaninbloggar jag nog borde byta länk med... 

Vilken är din favoritfärg? Jag gillar dom flesta färger, men det ska matcha. Och så beror det ju på vart dom är också. 

Vilken är din favoritfilm? The Hot Chick! Titanic, Hachiko, Marley & Me, Fredagen den trettonde, Dead Silence, Död Snö, Abduction, The ugly truth. Fast inte alls mycket för film längre... pallar en halvtimme sen är det kört och jag är på datorn istället. Tvserier däremot, dom älskar jag! :)

Vilket land/vilka länder vill du besöka och varför? Jag vill också till Polen, Auschwitz. Hört det ska vara en väldigt speciell upplevelse och vore intressant. Skulle åkt dit i våras med tyskagruppen, fast vi fick inte ihop nog med pengar.
Jag vill även till Tyskland igen trevligt ställe, Grekland, USA, Irland, Afrika. Och dom andra plejsen för se mig omkring mera. 
Och ett land jag inte vill till är Frankrike! Fast samtidigt var baugetterna i en klass för sig, pizzan också. ;) Men fransmännen vi träffa... nej, dom var otrevliga som fan.

Jag ger denna utmaning till: Linnéa http://detunderbarakaninlivet.blogg.se/

Ovido - Quiz & Flashcards