Alla inlägg under december 2011

Av Greta - 12 december 2011 18:18

Måste bara slänga in en fråga till er... 


Vad rekomenderar ni för slags borste till korthåriga kaniner?


Casanova fäller som en gris, vill hjälpa han få bort all päls som sticker ut. Han ser ut som en igelkott. Känner mig "ny" på korthåriga djur, bara haft överpälsade lejon/teddys senaste åren så glömt allt hur jag gjorde med min normalpälsade för längesedan...


Till mina fluff hade jag en karda, funkar dom bra på korthåriga också? Tycker det verkar som dom inte kommer göra det? 

Av Greta - 12 december 2011 16:11

Alla frågor är välkomna, om kaninerna eller mig eller något annat. Vadsomhelst. =) fråga på!
Svarar väl i slutet av veckan...  

Blir nog låg updatering förövrigt denna vecka, så jag vill ha massa frågor så jag har något kul se framemot!


 

 Kommer vara upptagen med nöta inför 5 st prov, 1 uppsats, 1 inlämning och 1 läxförhör som ska vara klart i veckan. Kul liv! Visserligen 4 delprov, i matte nationella, men jag känner jag behöver plugga till det iaf... Vet inte vad jag ska börja ta tag i. Någon som vill byta? ;)
 

Av Greta - 11 december 2011 17:23




Blev visst endel Casanova hyss tidigare än jag trodde...

 
Susanna (www.livetmedkaniner.blogspot.com) hade så fina bilder på hennes kaniner i en glassbytta, så kände mig tvungen ta en jag också. ;-)
Här har ni en Casanova, som inte riktigt hamnat i lådan. Asdålig bild också (enda hjälpen jag kunde få var av en liten syster, mindre än kaninen typ).  Blev jag som fick hålla i honom då och hon fota.


Glad liten tjej och förolämpad stor kanin "Hallå, jag är ingen glass liksom?!"

Vi syns knappt där ute haha! Allt är så vitt. Sara (www.kaninernas.webblogg.se) ska få i uppgift fota en bild på mig med bägge kaninerna. Hon kommer hit på jullovet, och får inte hon till en fin bild jag kan ha som fb-profil så får hon sova ute i allt det vita hela veckan. ;-)

Av Greta - 11 december 2011 11:00


Casanova har filmpremiär här i bloggen.
Vi säger inte så mycket, men mina småbröder plumsar runt i bakgrunden och låter. 
Han är duktig min kanin, efter ha filmat  nästan en minut utan få med ett glädjeskutt säger jag något i stil med "Ska du inte springa och göra ett glädjeskutt så jag får film på det?". Kaninen ba börjar springa och gör något halvhjärtat försök som resulterar i något liknande ett glädjeskutt. Thats my boy!
Nu förstörde jag hela handlingen för er. Men han är snygg titta på iaf! =)
Funderar på göra en ny film för visa hur kaninerna bor, har ju ny kanin & några nya läsare sen sist tror jag. :-) vilket fall kul filma och gaggla på lite^^
 

Av Greta - 10 december 2011 16:21




 

Är ju inte så dumma heller... även om vita är bäst. ;-)
Kakan längst ner ska föreställa en Casanova haha, lite likt kanske. Gjorde två pepparkaksmorötter utan glasyr som kaninerna ska få, och en liten "hermelin" åt mig utan glasyr. Jag vill inte mina kaniner ska äta glasyr, och jag gillar det inte. Skänker resten av kakorna till småsyskona.
Fortfarande utan form jag, så blev till skära ut kaniner idag. Ganska kul det ändå! Tar sin tid bara. 

Av Greta - 10 december 2011 11:59

Jag tror ni kanske ser skillnad på mina kaniner nu. Så behöver inte säga vilken det här är? ;)
 

Av Greta - 9 december 2011 21:33

Selen på.
Stoppa ner henne på golvet innanför dörren.
Udela skutta ut med ordentlig hoppa "FREEDOM! FREEDOM! FREEDOM!" glädjen höll i sig 5 meter.
Stannade.
Vände.
Raka vägen in i bodan med världens fart! 


Jag fick liten skrattattack, styrde (nåja, inte säker på om det är jag eller kaninen som bestämmer) ut kaninen igen. Denna gång var det mer roligt, hon skuttade omkring ett bra tag. Sen lät jag henne springa lös på golvet i bodan medans jag fyllde matskålarna. 


 
Aningen svårt se vad som är kanin och vad som är snö? ;-) vid svansen iaf hehe.


När Udela hamnat i buren igen var det lite Casanova som skulle få omtanke, stod och försökte klappa på honom lite. Tillslut fick jag mysa på lääänge med honom (medans han åt ur matskålen i min hand eheh). Känns som jag bloggar mest om Udela och hon "får allt det roliga". Casanova fortfarande är lite ny, jobbar mest på lära känna honom så han gillar mig. Sen kommer vi också hitta på massa hyss. ;-) om någon skulle ha funderat på det. 


Blir så kär i mina kaniner, för det mesta. På bra humör nu =)
Igår däremot, löpte Udela amok. Spurta runt i buren, dängde i väggarna och stampade surt. Både jag & Casanova var helt förskräckta. Morr. Idag va hon aningen trevligare, tills hon skulle in i buren igen. ;-) 

Av Greta - 9 december 2011 13:35

Äntligen kommit lite mer snö, kanske 1 dm här nu. Gillas. :-)
Ska ta ut Udela ikväll igen så hon får testa på "djupsnö" lite. Sen imorgon, när det är ljust har jag tänkt fota lite på kaninerna också, burstädning osv.

Känner jag har lite skriva om nu, känner mig stressad. Och sur. Skoltrött, uttråkad på livet. Det enda jag gillat i skolan har bara gått mer och mer åt fel håll, trivs inte alls med det längre. Less.  
Nej, fifan.

Vi hörs ikväll typ, eller imorgon, får se när det finns något dela med sig av.  

Ovido - Quiz & Flashcards