Alla inlägg under december 2011

Av Greta - 18 december 2011 12:30

Det bästa mina kaniner vet är nog att röra på sig. 
När dom är i rasthagen så är det iprincip alltid full fart, som toppas med glädjeskutt. Ytterst sällan dom är stilla där i.  Dom är väldigt snabba också, ena sekunden på ena sidan av rastgården och nästa sekund på andra sidan. =)
Inte för dom är helt olyckliga om dom inte får komma ut, brukar bli lite race inne i burarna också. Dom bor hyfsat stort (234x70 cm) så finns plats för lite skutt. Rastgården är på 6 kvm. Hade gärna haft större där, men det duger.


     

Av Greta - 17 december 2011 20:25

Blev aningen ihjäl charmad av Casanova igår.
Pusskalas. Först stod jag och fick klia på honom hur mycket jag ville, han njöt. Sedan var det min tur få lite kärlek, fick massa pussar över händerna och jackan. Och han blev lite klängig. Myspojke! Gick in med ett löjligt leende på läpparna.
Nästa gång jag var ut, då blev jag minsann uppvaktad av honom också. 
Inget juckande eller skvättande, bara massa mysigt!
Kan säga han fick maten på dirr, han vet hur man ska g(/sm)öra så mattes hjärta smälter. ;) 

 
Idag var han i fullt sjå med möblera om buren. Im sure han mer än gärna hjälper till bygga bo åt kommande ungar. Böka runt i halm är hans favorit. 
Kanindrömprinsen? ;) Lovar många av era kaniners hjärtan just börja slå lite extra. Vill ni ha en stund med Casanova är det bara ställa er i kön... 

Av Greta - 17 december 2011 16:00

Egentligen "Kaniner jag haft idag", men såg det kommer ett liknande längre fram så ändrar detta till vilka raser jag haft istället. 


Jag har haft en Dvärgvädursblandning, Några Lejonhuvade dvv/teddyvädur samt Rexarna jag har nu.



Blev någon slags kombibild, på dvvblandingens son, vars pappa var lejonhuvad dvv (därav den lilla manen) ;) Elr ja, ingen rex inblandat i den där... men ni ser dom hela tiden ju.

Av Greta - 16 december 2011 20:04


Mytos Udela

Utställningsresultat: 94 p (klass B)


Udela.. hon är som hon är. Vet inte hur jag ska beskriva henne.. Hon är riktigt jäkla underbar, ibland. Social, nyfiken & framåt. Samtidigt som hon verkligen går mig på nerverna ibland... med sitt dryga envishet och tjuriga humör. Alltså, när hon är brunstig... då vill jag bara typ gråta. Min första Rex, som fått mig helt kär i rasen trots våra "pms-fighter". =) hon måste träffas för man ska förstå mer hur fin hon är ändå.. riktigt underhållande!
Udelis flyttade hit i juli när hon var 9 veckor gammal.  



Heavenly's Casanova
Utställningsresultat: 94,5 p (ej registrerad, ska ställas i mars igen)


"Lille" Casanova är supertrevlig han med, men samtidigt envist rexbeteende. Ingen bitchighet här dock. Han är social och nyfiken, gillar böka runt i buren.. jättemysig, kommer fram och äter ur handen på en och nosar. Dock inte så mycket för kela/klappas. Gör man det blir han "sur" iaf tillbakadragen. 
Casanova flyttade hit för några veckor sen, han är kring 1½ år gammal. Min första vuxna kanin jag skaffat, hehe, å oh så skönt det är slippa massa hormonproblem med tonårskaniner. ;)


Av Greta - 16 december 2011 20:01

Tänkte även jag köra igång med denna lista som jag hittade hos Sara. =) ..
Dag 1 - En bild på mina kaniner och fakta
Dag 2 - Kaniner jag haft
Dag 3 - Det bästa kaninerna vet
Dag 4 - Det värsta kaninerna vet
Dag 5 - Vad kaninerna får för mat
Dag 6 - Det bästa med att ha kanin
Dag 7 - Det värsta med att ha kanin
Dag 8 - Mina framtida kaninplaner
Dag 9 - Hur jag började med kaniner
Dag 10 - Ett kaninminne
Dag 11 - En kanin som betyder/betytt mest
Dag 12 - Någon "kaninmänniska" som inspierar mej
Dag 13 - Såhär bor kaninerna
Dag 14 - Favoritras
Dag 15 - Kaninbloggar jag följer
Dag 16 - Finaste kaninbilderna
Dag 17 - Bästa kaninresan
Dag 18 - Dröm kaningården
Dag 19 - 5 saker ni inte visste om mina kaniner
Dag 20 - Min första kanin
Dag 21 - hur många kaniner jag haft och fakta om några av dom
Dag 22 - Vad är bäst, ute eller inne kanin?
Dag 23 - Mina övriga djur

Av Greta - 15 december 2011 11:09

... idag vågar jag säga jag ska skärpa mig med lite trevligare inlägg.

Påminner om Frågestunden! ;) 
Tack för kommentarerna igår, värmde lite när allt blev så... konstigt. :)


Några bilder på Udela från i helgen.

 

Nu börjar mina lektioner/prov/sådant jobbigt... vi höres ikväll. Typ. =)
 

Av Greta - 14 december 2011 14:55

Idag är en jävla bottendag.
Fått för mig kaniner är urtråkiga dessutom, bajs på dom. Vad är så speciellt med en kanin? Typ inget egentligen. Koka soppa på dom. Vad som än händer brukar jag alltid ha kaninintresset kvar iaf, men inte idag. Blir typ orolig, haha! Känns säkert som vanligt snart.


*långt deprimerande inlägg*

Nej men måste få spy av mig lite, vilka RACKEL bussar det finns. Igår satte jag mig på ett säte, flög framåt då som typ när man sätter sig i en gungstol.
Imorse, åkte jag med samma buss.
Snorhalt överallt, regnar i massor. Tror ni inte då att brandlarmet går på bussjäveln, chaffisen ba "Alla kliver av bussen!" ut och stå i regnet. Vänta.. känner oron "kommer jag hinna i tid, jag ska ju ha nationella provet nu på morgonen..". Falskt alarm tydligen, alla på igen, bussen startar, rullar en meter. Brandlarmet går igång igen. Alla går ut igen. Blir lite orolig stämning också, "Tänk om det brinner på riktigt? Bussen kan explodera..? Kommer vi i tid?" 
Chaffisen ringde chefen, tydligen inte första gången det händer. Så vi får köra vidare.
Udda stämning resten av resan, brandlarmet låter fortfarande lite lågt... Samma tankar, tänk om... vi måste säkert av igen... lite kul, alla helt oroliga runt mig jag tänkte ba "hmm... om bussen exploderar, å alla dör... då slipper jag åtminstone kemin, engelskan & tyskan jag ligger risigt till med, perfekt!" gäller va positiv vetni. ;)
När vi åkte förbi en annan hållplats, då står andra bussen från byn där. Med två långtradare som har problem med något framför sig. Känner mig lite glad, hade jag varit på den bussen hade jag stått still där länge, brandlarm var bra då...
Senare tändes alla lampor på bussen, gick inte släcka och inte heller stoppknapparna funkade, okej?!
Hann till skolan 5 min innan (brukar va framme 30 min före annars) provet börja, dom på andra bussen kom 10 min senare efter provet började... så hade tur i oturen iaf att jag kom på rackelbussen.


Provet gick okejt, ett E får jag, men jag hoppas hoppas innerligt på mer då min kurs avslutades iochmed detta prov. 


Åker hem, halkar hela vägen hem sen, dåligt grusat och jättejobbigt ta sig fram. Min gata var inte grusad ens. När jag står på bron kommer jag på, jag har ingen nyckel!!!! Börjar nästan gråta. Står ensam, kall & blöt och toanödig och ingenstans ta vägen, orkar inte halka upp på byn 1 km för hämta nyckel av syskon/mamma. Kom just därifrån ju. Syrran skulle komma hem, om 40 min, bara vänta...
Gick till djuren för fördriva tiden, men nej, då upptäckte jag hur mitt kaninintresse låg till idag.. bokstavligen sög vara hos dom. När inte ens dom får mig på bra humör, vad gör jag då?


Nu ska jag halka iväg igen, kom på jag ska vara barnvakt idag så hämta unge på dagis som gäller. Fast jag skulle verkligen behöva plugga istället... svårt koncentrera sig på ungen samtidigt som man försöker lära sig tyska/engelska/kemi och allt annat. Fan bussen inte explodera imorse... jävla skit. Vill lägga mig i sängen och tycka synd om mig själv. Skriva mer långa texter om hur dåligt allt är, men ingen bryr sig ändå, haha blir ju deprimerad själv av skriva skiten så förstår inte varför någon skulle orka läsa.
*och värre blev det, ungen kom hem med en blöja full i bajs... som jag inte hade nog med skit redan!* 


Hoppas ni har en bättre dag än mig iaf! 

Av Greta - 13 december 2011 21:26

.. som uppstår vid burstädning.


Skrapade ihop all skit i en hög, för sedan lassa över. Kaninen tyckte det var skitkul ha Mount Everest i buren, klättrade högst upp på toppen och böka ner hela. Tack för den hjälpen.
Nåja, söta är dom iaf.  :)

Sen när jag städa hos den ena kaninen, skulle den andra trycka sig mot gallret ovanför/under mig. Luktade väl spännande eller nått. 

Lilla Udela som äter hälften så mycket som Casanova, hon bajsar dubbelt så mycket som honom..? Hur knasigt är inte det. 


Glad över att ha städat klart, ska ut och vattna djuren nu sen typ hoppa i duschen (kanske) och lite plugg. Fattar inte hur jag ska hinna med allt :(

Ovido - Quiz & Flashcards