Alla inlägg under december 2011

Av Greta - 3 december 2011 11:50

Jag trivs mycket bättre med två kaniner, och tror kaninerna trivs bättre då också. 
När jag har två kaniner är jag ute mycket mer än när jag bara har en, så båda får mer tid än dom skulle fått om dom bodde här ensamna.
Jag gillar inte riktigt bara ha en, för det blir som bara jag gjort det nödvändigaste då. Ut, in ur hage, mat, vatten & lite sällskap. Har kaninen en dålig dag, blir jag själv på dåligt humör. 
Nu när jag har två blir det som att när jag ska ta ut den ena, hälsar jag och klappar lite på bägge två innan. Sen står jag och håller sällskap med den som blev kvar inne, när jag fixar mat och grejer så blir det också mer social med dom. Finns som alltid någon som vill ha en liten godbit, mys eller så. Och har båda en dålig dag, skrattar jag bara åt det för oftast brukar väl den ena va sur och den andr glad. ;) 
Jag känner mig helnöjd ha två kaniner nu. Mycket roligare för oss alla. Skulle gärna ha några kaniner till, men får se hur det går. Har jag pengar/tid/ork för fler. Får se längre fram. Hursomhelst så dom två jag är här för att stanna. :-)
     
Kommit fram till jag samlar på vita kaniner... Lite kul. Haha, när jag föddes fick jag en kanin (vit såklart) fast med rosa dräkt då. Mitten kaninen fick jag på dagis när jag fyllde år. Vänstra kaninen gjorde jag i slöjden i sjuan och högra på slöjden i nian. Vitt is the shit!! Nästa kanin blir lätt vit den med, måste matcha resten. ;-) 


Kul det är flera som har nära till Alingsås också, vi får allt se till ha en liten bloggträff där! :) Å jag kommer förvarna i god tid, lär boka resan någon månad innan för få så billigt som möjligt så håll koll på bloggen i maj/juni ;).

Av Greta - 2 december 2011 20:35

Udela var riktigt trevlig ikväll!
Stod och snacka med Casanova först ett tag, somna nästan lutande mot hans bur.. med en hand inne i den såklart. Han kom och nosa några få gånger, fortfarande misstänksam. "Ska hon lyfta mig eller inte?"


"Bitchkaninen", hon var supertrevlig! Klängde på gallret när jag kom. Visserligen stamp och spring iväg när jag satte mig med en hand i hennes bur. Fast hon lät sig klappas och mysa med där hon satt. Sötungen. 
Försöka skutta ur buren gjorde hon med många gånger, tog upp henne i famnen och krama och pussa på lite då = missnöjd kanin. Släpptes tillbaka i buren, lite stamp, klapp osv. Stängde buren, precis innan den gick igen helt dök hon igenom springan på undersidan av dörren, haha! Vad gör man??
Bar ut henne i hagen. Sen när jag kom med toalådan var hon såklart väldigt nyfiken, höll fram den så hon skulle få lukta lite på den. Vad gör inte tokkaninen då? Hon hoppar såklart upp i den! Hahah :D

 
 

Kaniner är världens mest underhållande djur, i promise! Å mina rexar är som dom är. Önskar jag kunde bjuda hem er alla så ni får träffa mina knäppisar, men ingen som orkar komma till Luleå huh? Har ni vägarna förbi slå en pling ;-)... Annars så kommer jag finnas i Alingsås i sommar på utställning! Har förmodligen med mig någon/några kaniner också, får se hur det ser ut på kaninfronten i sommar. Länge kvar ju! Lite närmare för alla sörlänningar dit om någon vill träffa oss. :-)

     
Röd prick högt uppe = där bor jag typ!
Röd prick nere = Alingsås, där någonstans ungefär .. vet inte exakt vart ;) ingen koll så långt hemifrån!
Fast Alingsås är typ "hemma" för mig. Pappa kommer därifrån. Så släkten blir glad träffa mig när jag kommer ner om typ 31 veckor! ;)  

Av Greta - 2 december 2011 18:57

Då vare ledigt ett par dagar då.
Ledigt... Ska plugga kemi. Blää.

Prov på onsdag, nästa onsdag matte nationellt prov och onsdagen efter det tårtbakartävling hela dagen sen jullov :-)
Valde ämne idag, Tyska steg 4. Känns dock som jag kommer ändra mig. Tycker det var dåligt informerat också, har klasskompisar som valt grejer som inte ens fanns med på listan som visades för mig.. och han har sagt olika till alla vad som är bra..

Nog tjatat om skolan.

 
Jag ska börja tänka på häva mig ut till kaninerna. Känns dock inte så lockande, blåser massa. Men varmt iaf.

Plus ja tror bägge kaninerna är putt på mig idag, haha. 
Udela är Udela. Brunstig hona, no need to say more.
Casanova, jag fick för mig han skulle lyftas ur igår från buren, första gången, och ville känna igenom honom lite. Inte uppskattat. Lite sprattel och så, men inte så farligt. Sen stampa han åt mig och skulle inte komma nära, hehe. Han kommer snart över det snart och vänjer sig mer och mer vid mig tror ja. ;-)


Aningen drygt Udela är så skränig också, har jag henne inne när jag ska umgås/lära känna Casanova stampar hon och surar för hon inte får hundraprocent uppmärksamhet. 
Är hon ute så försöker hon hoppa ur rastgården, ganska dumt då det är nät hela vägen upp till taket, låter hemskt högt i nätet iaf. Och gör hon inte det är det ngn grannhund som skäller, bil som kör förbi eller vädret som stör mig/oss... haha :P

Av Greta - 1 december 2011 21:00

.. en skillnads bild jag är lite nöjd med där man faktiskt ser tydligt.
Egentligen inte så stor skillnad på längden/höjden men mest på bredden :P ingen är tjock men ni ser herr biff kanin.


Visst ser man viss skillnad på dom?
Mina syskon tycker det är skittråkigt jag har två likadana kaniner... men håller inte med. Har en bitch & en biff kanin. Största skillnaden. ;)


Sara frågade tidigare om Udela hade större öron än Casanova, ser ungefär ut så. Dom verkar ha ganska samma size på öronen, bara Udela inte riktigt vuxit i dom ännu. ;)

      

Bebisbilder på Udela där hon var ännu mindre i jämförelse med öronen. 

Vet inte hur det är med Rexar, men på Hermeliner är det ju typ så längden öronen har vid 5-6 veckor lägger man på en cm för veta vuxen längden. Så antar Udela hade pretty much samma öron där som nu, utvecklingen/tillväxt borde ju vara samma ungefärligt på alla kaninraser..? men man kanske plussar nån cm till på rexöron då dom blir större än hermelutter? Ska undersöka det där till våren ;-)

Av Greta - 1 december 2011 17:33

... typ tredje gången i höst jag lägger upp bilder på norrskenet?   
Men denna gång var det jättefint! Och tydligt. Starkt. Rörde sig över hela himlen. Skifta i grönt/gult/rosa.
Fick ganska skapliga bilder.
Jäkligt korniga dock, men måste ha högt ISO för få med det.
Hehe å för det inte ska bli allt för tråkiga bilder e Udela med på några för hon var på g in då. =)

Nu ska jag skriva en önskelista för mamma ville veta vad "tomten" ska köpa till mig i julklapp. Jag börjar dock vara så "tråkig" så jag önskar mig bara nyttogrejer och vill inte ha överraskningar av dom utan bara sånt jag behöver. Får bara grejer jag inte använder annars. ;) 

Känns dock inte alls som första december?!
Vart är snön???? 

Gjort ett desperat i få hit den med byta till lite juligare header. Faktum är att när jag fota mitten bilden börja första  snön komma här hemma. ;)

Ovido - Quiz & Flashcards