Alla inlägg under januari 2012

Av Greta - 24 januari 2012 12:30

Sista listinlägget! Ni får det idag som utfyllnad. Noll inspiration idag med. ;)


Nu har jag inga övriga djur hemma, ingen annan i familjen heller... men kan väl visa bilder på djur som jag haft.


När jag var jätteliten hade vi fiskar, slöjstjärtar, neontetror och blackmollys. Skaffade några fläckiga blackmollys också när jag var typ 11 också, fast dom dog på typ på stört. Kommer inte åt några bilder på dom. 


 
Mitt första egna husdjur var en undulat, köpte den när jag var 9 år. Putte hette hon. Hade en till undulat med henne sen också, som hette Guppi.



Eldbukssalamandrar hade jag också, flera stycken. Kim, Herbina, Plutten, "en som dog efter en vecka" och sen fick jag ta över syrrans Twix & Twixie också. Söta djur. 


 
Ett tag hade familjen hund också, en huskey/golden/labbe. Ljusgul med blåa ögon. Bluie hette han. Glömmer typ alltid att vi haft hund, haha! Antar jag förträngt honom. ;)


 
Min sköt/favorit-häst på ridskolan, Dublin. Skäckfärgad korsning mellan Nordsvensk/Newforest/Islandshäst. Han avlivades dock ett par månader efter jag började sköta honom, problem med benet.
Saknar vara i stallet, var typ mitt och kompisarnas andra hem. Var där iprincip varje dag på loven, fotade hästarna och mata dom med morötter haha :P minnen. 

Av Greta - 23 januari 2012 18:09

Känner ingen vidare inspiration till bloggen för tillfället... 

Söt nosbild på Udela. =) älskar morrhåren!


Men förhoppningsvis kommer det lite trevliga inlägg senare i veckan. Min vecka blev just asbra! Hemma kl 13 elr 14 som vanligt på onsdag, på torsdag blir jag hemma kl 14 istället för 17.30 och på fredag har jag 2 h sovmorgon :D.. 
Hinner vara hemma i dagsljus åtminstone en extra dag.
Räkna med kaninpyssel!!

Av Greta - 22 januari 2012 15:49

Bestämde mig för testa gå i koppel med Casanova. 

Första gången jag prövade det med honom, dock har han väl gått i koppel tidigare i sitt snart tvååriga liv, för han var superduktig. =) 
Som ni ser på bilderna, öronen riktade framåt, hela tiden. Brydde sig inte alls om att jag gick och småsprang bakom. 4, 2 kg kanin sjunker också, det visste inte han. Typ 3 dm snö, kanin plöjer rakt igenom. Sen tillbaka. Två gånger. Han kanske visste men tyckte det var kul släpa runt mig i djupsnö.
Aja, han höll sig till det uppskottade sen. Glad matte. 


Hehe, släppte koppelt i slutet för han skulle få sträcka ut lite extra. Var väldigt lugnt ute, och han tar sig ingenstans utom till bodan. Mot vägen står jag på en smal stig, och plöja genom djupsnö går inte så snabbt.


Måste köpa nya selar också, Udelas är snart sönder och hans är inte "godkänd" (kattsele egentligen). Spännet sitter i mitten. Ska sitta där bak, har jag för mig? 
Planerar att beställa inom kort, nästa helg ska jag på djuraffär och handla lite leksaker. Sedan det jag inte får tag på då ska jag beställa och då ska jag beställa selar också. =) 

Av Greta - 21 januari 2012 19:12

Blev några få bilder på Casanova också. Han med var på lite surhumör så inte det roligaste fota. Plus kameran gav upp.

 

Sen var bägge kaninerna på bättre humör. Setat ett slag med Udela i rastgården, hon var ganska avslappnad med det. Skönt, då hon bara satt och stirra på mig medans jag var inne förra helgen. :P
Casanova lät sig snällt lyftas och klappas på när en gammal släkting var på besök. 

Städade Udelas bur, medans hon var ute. Nu är Casanova ute och ska väl släpa mig ut och ta hans bur då också innan matning. 

Av Greta - 21 januari 2012 14:44

Tror att jag glömt att säga att Udela blivit 8 månader gammal..?
Nu räknas hon som vuxen iaf. =)
Hon fyllde månader förra fredagen, och fick sig grattis då men tror inte det uppmärksammats i bloggen.
Några bilder på henne från idag.

   
Sötunge.
 

Av Greta - 20 januari 2012 17:14

Helg. 
I helgen planeras det göra repris på förra helgen (ja om det nu var då). Iaf, utelek med kaninerna, skotta skit och snö. Härligt!! 
Slänger upp ett par gamla bilder sen då hehe risken är stor dom aldrig blir visade annars då jag planerar fota nytt i helgen och känns dumt lägga upp gamla bilder när man har nyare? ;)

 

Ang. mitt kemiprov, gjort, och får igen det på måndag. Buhu vill inte. Alltså förmodligen klarade jag det iaf, men ruskigt säker på jag tjabbla till mycket ändå, som vanligt. Jag tänker inte längre.
Gjorde samma prov som sist, fast jag haft både det och facit med mig hem över jul (miss av läraren?) och det fulaste var ju det gjorde ingenting ändå för tror ni ändå jag inte satt med det i 2 h!!
Eller nej, det fulaste av allt var räven. Som stod och stirra på mig hela tiden. Den var ful på riktigt. Uppstoppad och undanstoppad i förrådet där jag satt. Tror jag vill sätta mig hos den och bli bortglömd.

Av Greta - 19 januari 2012 16:30

Tidsbrist idag med. Råpluggar. Slutade för två timmar sen, tänkte åka hem och städa burar och allt. Men så kom jag på, kemiprovet är imorgon... stannat kvar och pluggat tills nu. Känns inte alltför hopplöst, gode nervös bara... :( 


Dag 22.

Tror det är en smaksak.
Både vad man själv föredrar och vart kaninen trivs bäst.


Min familj är allihopa (utom pappa & minsta brorsan är för liten testas på) allergiska mot både pälsdjur och hö. Inte populärt med kanin inomhus då. Min andra lillebror är det såpass för han inte kan vara i samma rum som det bor en kanin i någon längre stund (då städade vi ändå toalådan många gånger per dag)...
Så utekaniner för mig, funkar fint. Har ju tur som har en boda som dom kan bo i åtminstone. Ingen snö eller blåst vid burarna. Kylan är kvar då, men det funkar, jag är härdad - norrlänning. ;) Skönt kunna gå ut och koppla bort allt annat.

Men flyttar väl förhoppningsvis om några år sådär, då blir det frigående innekanin... eller en katt. Katt är något som jag alltid velat ha, men aldrig kunnat få då.

Av Greta - 18 januari 2012 15:43

Trött Udela.
Lite snyggare gäspnings stil sen i somras, nästan. ;)

Hennes humör börjar det bli lite sisådär med, trotsålder eller så, bara vänta tills typ i höst då borde det nog ha gått över. ;) Får väl se.


Jag känner mig gode trött jag med. Var tillbaka på skolan idag, grymt tråkigt. Måste slita mig ifrån datorn nu - till kemiboken. Omprov på fredag, känns mycket som jag kommer få ett F på det också. :(
Om någon känner dom kan kemi lite grann, typ substansmängd/molmassa/mol och räkna på det så säg gärna till om ni kanske kan hjälpa mig med lite tänk...?  Vore uppskattat.

Ovido - Quiz & Flashcards